چند روز پیش علی توفیق، دبیر فدارسیون بسکتبال در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که تکلیف بدهی 350 هزار دلاری بسکتبال ایران به فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) چیست، گفت: پول فیبا آماده است و مشکل انتقال این مبلغ را داریم. شرکت «پیک» اسپانسر فدراسیون بسکتبال باید مبلغی را به ما پرداخت می‌کرد که به دلیل مشکلات واریز پول به حساب‌های داخلی، تا به حال انجام نشده است و به دنبال راهی برای انتقال بدون مشکل این مبلغ هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۹۵

بعد از این حرفها بود که محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتوگو با رسانهها اعلام کرد: باید هر چه سریعتر 350 هزار دلار تامین و به فیبا پرداخت شود.

محمود مشحون نامی از شرکت البسه چینی «پیک» نیاورد اما گفت بدهی
350 هزار دلاری فدراسیون بسکتبال به فیبا بهخاطر بد قولی شرکت مخابراتی است که سال گذشته حمایت مالی از بسکتبال آسیا چلنج به میزبانی ایران را نیمه کاره رها کرد و رفت.

دلیل دیگری که حرف توفیق را مبنی بر آماده بودن پول فیبا توسط مشحون رد میکند؛ هشدار رئیس فدراسیون درباره سرنوشت تیم بسکتبال دختران زیر 16 سال است که اواخر مهر رهسپار رقابتهای نوجوانان آسیا میشوند. زیرا اگر بدهی به فیبا باز هم پابرجا بماند با توجه به وقت دهی این نهاد بینالمللی در دو نوبت به فدراسیون برای تسویه حساب، آنوقت مرتبه سومی وجود ندارد و ممکن است تیم نوجوانان را به این دوره از رقابتها راه ندهند. مشحون در صحبتهای خود بهطور تلویحی به این نکته اشاره کرده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در شرایطی این بار موضوع بدهی به فیبا را رسانهای کرده است که تا پیش از سفر پتروشیمی بندرامام به جام باشگاههای آسیا و مصاحبه مهران شاهین طبع، سرمربی این تیم، بجز خود او و اطرافیانش در فدراسیون بسکتبال کمتر کسی از ماجرای بدهی 350 هزار دلاری بسکتبال ایران به فیبا اطلاع داشتند. او حتی درباره هشدار فیبا در جریان رقابتهای آسیاکاپ و بازیهای تیم ملی در بیروت در گفتوگوی اخیرش پرده برداشت و چند روز بعد از جام باشگاههای آسیا این موضوع را رسانهای کرد.

حال با صحبتهای ضد و نقیضی که در ارتباط با تامین شدن یا نشدن بدهی بسکتبال ایران شنیده میشود چند نکته در ذهن متبادر میشود که پیش از این موارد مشابه آن را در فدراسیون بسکتبال دیده و شنیده بودیم. برای مثال قرارداد با درک بائرمن سرمربی پیشین تیم ملی که توسط وی و بهصورت یکطرفه فسخ شد و با گذشت ده ماه از این ماجرا هنوز فدراسیون بسکتبال مدعی است از بائرمن به فیبا شکایت کرده است در حالی که این شکایت تاکنون واکنشی از سوی فیبا نداشته است.

آخرین مهلت

موضوع بعدی اسپانسر بازیهای فیبا آسیاچلنج در تهران است که مشحون بدقولی این شرکت را مسبب بدهی به فیبا اعلام کرده است در شرایطی که با گذشت حدود
15 ماه از این رقابتها باید پرسید قرارداد با این اسپانسر به چه نحوی بوده که فدراسیون هنوز نتوانسته است بخش زیادی از پول خود را زنده کند؟

در حال حاضر تیم بسکتبال دختران ایران در راه رقابتهای قهرمانی زیر 16 سال آسیاست و فدراسیون بسکتبال تا پیش از شروع این بازیها در 30 مهر باید بدهی خود را به فیبا پرداخت کند، در غیر این صورت دیگر خبری از مهلت دوباره و مطالبه این بدهی در حد هشدار به پتروشیمی بندرامام در جام باشگاههای آسیا نیست و ممکن است این بار تیم دختران از بازیهای هند کنار گذاشته شود.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها