تقاضای کشمش خراسان شمالی از سوی روسیه

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یک تقاضا برای خرید کشمش از کشور روسیه به استان واصل شد که این کشور خواهان 500 تن کشمش بوده است که در حال پیگیری اقدامات لازم در این خصوص هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۳۶

حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه قیمت مناسب انگور در بازار موجب شده تا تاکداران محصول خود را در داخل بفروشند، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم انگور کشمشی از تاکدار با قیمت چهار هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم انگور کلاهداری با قیمت سه هزار تومان خریداری می شود.

وی ادامه داد: با این وجود استانداری و اتاق بازرگانی مکاتبات لازم را با سایر استان ها جهت صادرات این محصول انجام داده است.

حیدری با اشاره به اینکه سطح باغات انگور در این استان طی سال جاری 16 هزار و 200 هکتار است، توضیح داد: پیش بینی می شود طی سال جاری 181 هزار و 924 تن انگور برداشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی سال گذشته بیماری سفیدک داخلی انگور موجب شد تا صد درصد به محصول انگور این استان خسارت وارد شود، اظهار کرد: این امر موجب شد تا خاک تاکستان استراحت و برای امسال تقویت شوند و این امر سبب شده تا در سال جاری انگور با کیفیت بهتری برداشت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها