شهردار لندن: ترامپ مانند داعش عمل می کند

«صادق خان» در واکنش به تمدید دستور محدودیت‌های مهاجرتی «دونالد ترامپ»، سخنان وی را با گروه تروریستی داعش مقایسه کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۶۲
شهردار لندن: ترامپ مانند داعش عمل می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه سان؛ «صادق خان»، شهردار لندن، به تصمیم اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به تمدید محدودیت سفر شش کشور عمدتا مسلمان به آمریکا و اضافه کردن نام کره شمالی، ونزوئلا و چاد به این فهرست واکنش نشان داد و اظهار کرد به عقیده وی ترامپ لحن تروریست های داعش را تکرار می کند و به نظر می رسد در دام بازی آنها افتاده است.

صادق خان که در میان حزب کارگر انگلیس سخنرانی می کرد، گفت: رئیس ‌جمهور آمریکا همانند تروریست های داعش به لفاظی درباره درگیری تمدن‌ ها مشغول است. من تمایلی به ادامه خصومت با ترامپ ندارم؛ اما از تصمیم وی برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و اینکه گفته بود برای من استثنا قائل می شود، بسیار رنجیده شدم.

شهردار لندن در ادامه خطاب به ترامپ گفت: نخست، دیدگاه شخصی ام این است که من استثنا نیستم و دوم اینکه، راجع به حرفی که می‌زنید فکر کنید؛ زیرا آنچه شما می‌گویید تفاوتی با آنچه داعش می‌گوید، ندارد. تروریست های داعش مدعی هستند میان تمدن‌ ها درگیری وجود دارد، ممکن نیست یک مسلمان غربی باشید آن گاه جهان غرب از ما متنفر باشد. و شما سهوا وارد بازی آنها شدید و به آنها کمک می‌کنید.

به گفته صادق خان، ممنوعیت مسافرتی که رئیس‌ جمهور آمریکا علیه تعدادی از کشورهای عمدتا مسلمان وضع کرده، تعبیر نادرستی از دین ارائه می‌ دهد. وی در این باره اظهار کرد: من ساکن غرب هستم؛ اما یک مسلمانم که به خود افتخار می کند. برخی برای جدا کردن جوامع تلاش می‌کنند؛ من به آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهم.

صادق خان افزود: ترامپ مسلمانان را نادیده گرفته است. فکر می کنم در زمانیکه رئیس جمهور آمریکا اقدامات انجام می دهد و سخنانی به زبان می آورد که ما مخالف آن هستیم، پهن کردن فرش قرمز برای او در لندن ایده نادرستی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها