زمانی که عکس‌هایش با چوب گلف در زمین‌های این رشته ورزشی دیده می‌شد، یا حتی کمی پیش‌تر از آن، زمانی که در برنامه‌های نمایشی «کشتی‌کچ» که درآمد مالی زیادی داشت، شرکت می‌کرد، امید زیادی داشت از او به‌عنوان یک ورزشکار یاد شود؛ عنوانی که غالبا به باراک اوباما، رئیس‌جمهور قبلی آمریکا می‌دادند. با‌این‌حال، دونالد ترامپ، با وجود نیمه‌حرفه‌ای‌بودنش در گلف، هرگز نتوانست خودش را به‌عنوان ورزشکار به جامعه بقبولاند و از آن بدتر، هرگز نتوانست محبوبیتی بین ورزشکاران مطرح آمریکایی به دست بیاورد؛ درست برعکس کاری که باراک اوباما کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۳۸
بسکتبال علیه ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آی اسپورت، ترامپ نه‌تنها بین ورزشکاران آمریکایی محبوبیتی ندارد، بلکه بیشتر این افراد از او با «نفرت» یاد می‌کنند و حاضر نیستند در جایی باشند که رئیس‌جمهور جدید آمریکاست. همین ذهنیت، جریان‌ساز آشفتگی دیگری در «کاخ سفید» شده است. ماجرا از این قرار است که طبق سنتی دیرینه، هر سال تیم قهرمان NBA (لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا) به کاخ سفید دعوت می‌شود تا در کنار رئیس‌جمهور عکس یادگاری گرفته و جشن کوچکی برگزار کنند؛ بااین‌حال، از زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شده، ستاره‌های تیم گلدن استیت وریرز، تیمی که سال پیش با شکست‌دادن کلیولند کاوالیرز، قهرمان NBA شد، در صحبت‌های مختلفی اعلام کرده‌اند علاقه چندانی برای رفتن به کاخ سفید و دیدار با دونالد ترامپ ندارند.

همین صحبت‌ها بود که ظاهرا ترامپ و تیم مشاورش را بر آن داشته تا هنوز برای تیم قهرمان دعوت‌نامه‌ای هم فرستاده نشود؛ هرچند فرستادن این دعوت‌نامه هم می‌تواند عواقب تحقیرآمیزی برای رئیس‌جمهور آمریکا داشته باشد؛ چراکه همین روز شنبه، استیفن کری، ستاره بی‌چون‌وچرای وریرز و یکی از بهترین بسکتبالیست‌های حال حاضر NBA، در کنفرانسی خبری دوباره گفت برای رفتن به کاخ سفید مردد است. استیفن که از او به‌عنوان «مسی بسکتبال» یاد می‌شود، می‌گوید: «نمی‌خواهم به کاخ سفید بروم؛ واقعا چنین چیزی درست است. رفتن به کاخ سفید در تضاد با اعتقاداتم است. با‌این‌حال، فکر نمی‌کنم مسئله این باشد که من می‌خواهم به کاخ سفید بروم یا نه. ما از گفته‌های رئیس‌جمهورمان، حتی از تمام آن چیزهایی که در لحظات حساس به زبان نیاورده، حمایت نمی‌کنیم. حالا با ردکردن این دعوت‌نامه و با نرفتن به کاخ سفید، می‌توان امیدوار بود این حرکت بتواند پایه‌گذار یک‌سری تغییرات شود. نرفتن به کاخ سفید، تصمیم ساده‌ای نیست؛ ولی می‌شود از این طریق کاری کرد تا پیاممان شنیده شود».

و باز هم ترامپ توییت کرد!

با انعکاس صحبت‌های بهترین بازیکن این روزهای لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا، دونالد ترامپ، مرد عصبی کاخ سفید، دوباره دست‌به‌کار شد و با نوشتن مطلبی در توییتر، پاسخ استیفن کری را داد. او که درست یکی، دو روز قبل به جنگ با بازیکنان لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی رفته بوده و آنها را «حرامزاده» خوانده بود، در پاسخ به صحبت‌های کری نوشت: «رفتن به کاخ سفید برای تیمی که قهرمان لیگ می‌شود، باعث افتخار است. استیفن کری تردید دارد، پس دعوت‌نامه‌ای در کار نخواهد بود». اینکه توییت جدید رئیس‌جمهور آمریکا فقط استیفن کری را نشانه رفته یا کل تیم گلدن استیت را شامل می‌شود، هنوز مشخص نیست؛ ولی چیزی که مشخص است، این است که این پیام دوباره صدای اعتراض ستاره‌های کلیدی NBA را درآورد تا آنها بار دیگر نفرتشان را به رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بروز دهند. کوین دورانت، دیگر ستاره تیم گلدن استیت که همراه کری به‌عنوان قهرمانی رسیده، هم بعد از اظهارات ترامپ اعلام کرد حاضر نیست به کاخ سفید برود: «برای شخصی که فعلا رئیس‌جمهور آمریکا است، احترامی قائل نیستم؛ من با او و برنامه‌هایش موافق نیستم، پس می‌خواهم صدایم را بشنود که می‌گویم حاضر نیستم به کاخ سفید بروم».

نفرت‌انگیز و تفرقه‌افکن

ستاره‌های گلدن استیت تنها چهره‌های سرشناس ورزش اول آمریکا نبودند که مخالفت خود را با دونالد ترامپ اعلام کردند؛ لبرون جیمز، کوبی برایانت و البته کریس پل هم با اظهارنظرهای مختلفی، تنفرشان را از ترامپ نشان دادند. لبرون جیمز، ستاره تیم کلیولند کاوالیرز که از همان ابتدا با ترامپ مشکل اساسی داشت و حتی در ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون فعالیت می‌کرد، بعد از این اتفاقات، توییت معناداری را خطاب به دونالد ترامپ نوشت: «استیفن کری از قبل گفته به کاخ سفید نمی‌رود، بعد می‌گویند دعوت‌نامه‌ای در کار نیست. رفتن به کاخ سفید افتخار بزرگی بود؛ ولی قبل از حضور تو!». کوبی برایانت هم از بحث روز آمریکا عقب نماند؛ ستاره جادویی سال‌های اخیر لیکرز هم به شعار انتخاباتی ترامپ (آمریکا را باز بزرگ‌تر کنیم) تاخت و نوشت: «کسی رئیس‌جمهور آمریکا است که نامش تفرقه و عصبانیت به وجود می‌آورد و کلماتی به زبان می‌آورد که به‌جز نفرت، حس دیگری در بقیه برنمی‌انگیزد. چنین آدمی نمی‌تواند آمریکا را بزرگ‌تر کند».
مرد نیستی اگر...
در سوی دیگر، کریس پل، ستاره تیم بسکتبال هیوستون راکترز، هم درباره حضور بازیکنان یا حضورنداشتن آنها در کاخ سفید، چند جمله را توییت کرد. او اول نوشت: «ترامپ بهتر است به‌جای تمرکزکردن روی این موضوع که بازیکنان فوتبال (هنگام پخش سرود ملی آمریکا به نشانه اعتراض) زانو می‌زنند یا اینکه بسکتبالیست‌ها به کاخ سفید می‌روند یا نه، حواسش را به اتفاقاتی بدهد که در آمریکا می‌گذرد»؛ اما توییت دوم کریس پل تهاجمی‌تر از قبلی بود: «شک دارم ترامپ به اندازه کافی مرد باشد که بخواهد رودررو به بازیکنان بگوید حرامزاده». اشاره پل به توهینی بود که ترامپ خطاب به بازیکنان فوتبال آمریکایی کرد که زمان پخش سرود ملی آمریکا، زانو می‌زنند. ورزشکاران سیاه‌پوست آمریکا و بسیاری از ورزشکاران سفید‌پوست این کشور، در اعتراض به رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا در برخورد با سیاه‌پوستان از مدت‌ها قبل، زمان پخش سرود ملی آمریکا زانو می‌زنن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها