با برگزاری جلسه بررسی مشکلات صنایع اراک بویژه هپکو و آذرآب با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، وزرای کار، اقتصاد، صنعت، استاندار مرکزی و نمایندگان کارگران مقرر شد تمامی مطالبات کارگران هپکو تا چند روز آینده پرداخت شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۶۰

به گزارش ایسنا، محمدرضا حاجی‌پور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی درخصوص نتایج این نشست، گفت: جلسه‌ای به مدت سه ساعت با حضور نمایندگان کارگران آذرآب و هپکو به ریاست شریعتمداری، وزیر صنعت برگزار شد و در واقع تیم اقتصادی دولت برای حل و فصل مشکلات واحدهای بزرگ استان بویژه این دو واحد تشکیل جلسه داد.

وی اظهار کرد: با توجه به شبهاتی که درخصوص منابع مالی آذرآب مطرح شد، قرار شد حسابرس بورس در شرکت آذرآب مستقر شده و مدارک و مستندات را بررسی کند و بعد از برگزاری مجمع عمومی و تعیین مدیرعامل جدید، اقداماتی برای تقسیط بدهی‌های تامین اجتماعی، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده 186 و ترخیص بدون ضمانتنامه بانکی مواد اولیه‌ای که شرکت در گمرک دارد، انجام شود.

وی با بیان این‌که در جهت حمایت از تولیدات داخل از ثبت سفارش واردات محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند خودداری شود، افزود: مقرر شد جهت پرداخت تسهیلات 50 میلیارد تومانی که مصوبه کارگروه ملی بوده است، توسط بانک ملی اقدام شود و شرکت‌های هپکو و آذرآب مشمول بخشنامه طرح رونق تولید مبنی بر عدم مشمولیت چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوق باشند.

این مقام مسئول، پیگیری استمرار قراردادهای منعقد‌شده توسط آذرآب با کارفرمایان و جلوگیری از لغو و فسخ قراردادها را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی نیز موظف شد نسبت به تمدید دفترچه کارگران اقدام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان این‌که شرکت آذرآب مشکل کار نداشته و قرارداد 800 میلیارد تومانی برای کار دارد، افزود: سوءمدیریت باعث شده بود پرداخت معوقات کارگران انجام نشود که با برگزاری مجمع عمومی بزودی تعیین تکلیف مدیرعامل جدید انجام و در نهایت ثبات مدیریت در این شرکت محقق می‌شود.

حاجی‌پور اظهار کرد: در مورد هپکو، سازمان خصوصی‌سازی متعهد شد ظرف چند روز آینده نسبت به پرداخت تمامی مطالبات معوق کارگران اقدام کرده و بر عملکرد سهامدار جدید نظارت کامل داشته باشد و از واردات محصولات تولیدی این شرکت نیز جلوگیری شود.

وی تسریع در پرداخت سرمایه در گردش مصوبه کارگروه ملی را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: قرارداد هپکو با سازمان همیاری نیز تمدید و بخشش جرایم دیرکرد نیز پیگیری خواهد شد. گفتنی است، پیش از این مقامات قضایی، از ورود به ماجرای پیگیری حقوق کارگران
خبر داده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها