تابستان 2016 که دنی آلوس بارسا را ترک کرد و عازم یوونتوس شد، مدیران و مربیان این باشگاه شاید تصور نمی‌کردند سمت راست دفاعی آنها در نبود بازیکنی در حد و اندازه‌ آلوس به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شود. طی یک سال گذشته، الکسی ویدال و سرخیو روبرتو بارها در این پست بازی کردند، اما هر چه زمان بیشتری می‌گذشت، مشخص می‌شد که پر کردن جای خالی بازیکنی همچون آلوس به همین راحتی‌ نیست. بارسا که از این سمت تیم خود در سال گذشته بارها ضربه خورد، تابستان امسال به دور از هیاهو و جنجال دفاع راست جوان بنفیکا را به خدمت گرفت. کمتر کسی فکر می‌کرد تنها پس از گذشت پنج هفته از فصل جدید لالیگا، نلسون سمدو 23 ساله بتواند نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۷۹

در روزهایی که تمام اخبار و موفقیت‌های بارسا به لیونل مسی ختم می‌شود، برخی کارشناسان ذره‌بین خود را روی سمدو پرتغالی زوم کرده‌اند. تا پیش از داربی شهر بارسلون میان بارسا و اسپانیول، بسیاری سمدو را یک بازیکن معمولی در نظر می‌گرفتند، اما عملکرد فوق‌العاده او در حمله و دفاع در آن بازی موجب شد تا زمزمه پر شدن جای خالی آلوس در محافل ورزشی اسپانیا شنیده شود. خود او پس از آن بازی به این مساله نیز اشاره کرد و گفت: هر روز تلاش می‌کنم کیفیت بازی‌ام را بالا ببرم. باید به این واقعیت اشاره کنم که رسیدن به جایگاه و سطح بازی دنی آلوس، یکی از اهداف مهم من است.

بازی با یوونتوس در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا فرصتی در اختیار این بازیکن جوان پرتغالی قرار داد تا توانایی‌هایش مقابل تیم‌های بزرگ را نشان دهد. بازی سه‌شنبه شب مقابل ایبار در هفته پنجم لالیگا را می‌توان اوج بازی سمدو در این تیم دانست. پس از گرفتن پنالتی از دفاع ایبار توسط سمدو بود که آتش‌بازی بارسایی‌ها به رهبری مسی آغاز شد و با زدن شش گل به پایان رسید. البته باید به این حقیقت اشاره کرد که سمدو برای تبدیل شدن به بازیکنی در حد و اندازه‌ آلوس راهی طولانی در پیش دارد. بی شک حضور ستاره‌ای همچون مسی می‌تواند در این مسیر به او بیشتر کمک کند. به نظر می‌رسد، خود سمدو نیز این روزها بیش از هر چیز محو بازی درخشان مسی در بارسا شده است. او در این زمینه پس از بازی ایبار گفت: مسی فوق‌العاده است. بازی کردن کنار او باعث افتخار من است. او همیشه همه را شگفت‌زده می‌کند. مسی از یک سیاره دیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها