عامل قتل بنیتا، با رای قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص نفس محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۱۱

به گزارش جام‌جم، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز خود گفت: «حکم صادر شده است، اما باید ابلاغ شود و قابل اعتراض هم هست.»

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای افزود: «متهم ردیف اول دو سه اتهام داشته، یکی از عناوین اتهامی‌اش قتل عمد است که در این خصوص برای او حکم قصاص نفس صادر شده است. برای سایر موارد اتهامی، شنیده‌ام مجازات‌هایی اعم از حبس و شلاق و تبعید در حکم صادره هست که البته قابل اعتراض است و باید دید در مرحله تجدیدنظر چه می‌شود.»

بنیتا، دختری هشت ماهه بود که 29 تیر امسال همراه خودروی پدرش از مقابل خانه‌شان در منطقه مشیریه تهران ربوده و شش روز بعد جسدش در داخل خودروی پارک شده در مامازند پاکدشت پیدا شد. پزشکی قانونی، علت فوت را گرمازدگی و عوارض ناشی از آن اعلام کرد و دادسرا نیز مرگ دختر هشت ماهه را قتل‌عمد دانست. روز حادثه، پدر بنیتا دخترش را در ماشین گذاشته و برای بستن در پارکینگ، لحظه‌ای او را رها کرده بود که سارق سر رسید و خودرو را دزدید. در این ماجرا یک سارق دیگر نیز حضور داشت که براساس محتویات پرونده، قصد داشت با ایستادن جلوی در پارکینگ، مانع دخالت صاحب خودرو در سرقت شود.

دوشنبه و چهارشنبه هفته گذشته، جلسه محاکمه هر دو متهم با حضور اولیای‌دم در سالن اجتماعات دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا کشکولی برگزار شد. در ابتدای جلسه، پدر و مادر بنیتا خواستار قصاص در ملأعام متهم ردیف اول، محمد 27 ساله شدند. سپس محمد که پنج فقره سابقه کیفری نیز در پرونده دارد، اتهام قتل عمد را رد کرد و گفت: «روز حادثه همراه دوستم مهدی (متهم ردیف دوم) در حال معامله شیشه بودیم که مهدی، خودروی روشن شاکی را در خیابان دید و پیشنهاد سرقت داد. قرار شد خودش جلوی در پارکینگ بایستد تا مانع دخالت صاحب خودرو شود و من هم ماشین را بدزدم، اما همین که پشت فرمان نشستم، پدر بنیتا خودش را روی کاپوت انداخت و با مشت به شیشه کوبید. من نمی‌دانستم بچه در ماشین است برای همین از ترسم، پایم را روی گاز گذاشتم و فرار کردم. چند دقیقه بعد مهدی زنگ زد و گفت صاحب خودرو مدام فریاد می‌زد بچه‌ام... بچه‌ام... بچه در ماشین بوده؟ آن‌موقع صندلی عقب را نگاه کردم و بنیتا را دیدم. بعد خودرو را در مامازند رها کرده و به خانه دوستم رفتم و شیشه کشیدم.»

پس از محمد که علاوه بر قتل عمد با اتهامات آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار و ایراد صدمه بدنی عمدی به پدر بنیتا هم روبه‌روست، متهم ردیف دوم، مهدی 36 ساله نیز در جایگاه ایستاد و با رد اتهامات معاونت در سرقت مقرون به آزار، تحصیل مال مسروقه و خودداری از کمک به فرد در معرض خطر، گفت: «آن روز برای خرید شیشه از محمد به مشیریه رفته بودم، اما هیچ پیشنهادی برای سرقت خودرو ندادم. یک ساعت پس از سرقت هم با هم در قیامدشت قرار گذاشتیم و به او گفتم بچه را با آژانس به خانواده‌اش برساند.»

در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند و محمد را به قصاص نفس، حبس، تبعید و شلاق محکوم کردند. مهدی هم به حداکثر مجازات سرقت محکوم شد.

پرونده برای رسیدگی درخصوص اتهام شروع به قتل پدر بنیتا به دادسرا برگردانده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها