وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح راه آهن استان اردبیل یکی از طرح‌های حیاتی کشور و وزارت راه و شهرسازی است.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۵۹

به گزارش ایرنا: عباس آخوندی در آئین افتتاح رسمی طرح راه خلخال به فیروزآباد افزود: در حال حاضر اکثر قطعات این مسیر راه آهن 174 کیلومتری از اردبیل به میانه در حال اجرا بوده و با انجام مناقصه ای که اخیرا صورت گرفته یک قطعه باقیمانده از این طرح نیز زیر عملیات اجرایی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به وجود 14 کیلومتر تونل در طول مسیر راه آهن اردبیل ، میانه به همراه چهار کیلومتر پل و وجود دره‌های عمیق در طول مسیر اجرای راه آهن این طرح از طرح‌های سخت و با هزینه سنگین وزارت راه و شهرسازی است که وی قصد دارد در ادامه سفر خود به استان اردبیل از آخرین وضعیت عملیات اجرایی طرح بازدید و در پایان سفر چگونگی پیشرفت و زمان اجرای این طرح را به اطلاع مردم استان برساند.

او اظهار کرد: افتتاح راه اصلی خلخال به فیروزآباد کریدور شرق و شمال به غرب کشور از طریق این راه ارتباطی مهم گشایش یافت و با بهره برداری از این مسیر امکان دسترسی خودروهای عبوری در شرق و شمال به غرب کشور از طریق استفاده از این مسیر هم اکنون امکان پذیر شده و این راه به عنوان کریدور راه‌های شرقی ، غربی کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح به طول 27 کیلومتر از سال 1382 و در سه قطعه یک و 2 قطعه هشت کیلومتری در ارتفاع یک هزار و 400 متری از سطح دریا و در شرایط سخت آغاز و با صرف اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال افتتاح و در اختیار مردم منطقه قرار گرفت.

وی از استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های مهم قطب کشاورزی ، دامداری و اقتصادی کشور نام برد و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در بهسازی و توسعه راههای ارتباطی این استان از جمله تکمیل و بهره برداری از راه خلخال به فیروزآباد صورت گرفته و کلنگ احداث باند دوم راه ارتباطی اردبیل به سرچم برزمین زده شد که فاز اول این طرح شمال احداث 20 کیلومتر از باند دوم این راه است که تلاش می‌شود با تامین اعتبار مورد نیاز در سال‌های آینده این راه تا سه راهی خلخال به فیروزآباد و سپس فیروزآباد به سرچم ادامه یابد.

بشیر خالقی، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از سفر وزیر راه و شهرسازی به خلخال و همچنین حضور نمایندگان مردم استان در مجلس در آئین افتتاح راه خلخال به فیروزآباد گفت: با توجه به در حال اجرا بودن 4.5 کیلومتر از قطعه چهار این راه که به عنوان راه کنار گذر شهر خلخال دارای ردیف اعتباری ملی بوده انتظار از وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزیر تامین اعتبار مورد نیاز این قطعه و اجرای سه تقاطع غیر همسطح موجود در مسیر 27 کیلومتری افتتاح شده این راه است.

وی با بیان اهمیت راه ارتباطی خلخال به پونل به عنوان مسیر تکمیلی کریدور شمال به شمال غرب کشور افزود: پس از گذشت بیش از 60 سال از عمر طرح احداث راه خلخال به پونل هنوز این راه بدلیل وجود نواقص موجود در آن افتتاح رسمی نشده است.

خالقی افزود: با تکمیل و بهره برداری از راه در حال احداث خلخال به منجیل از طریق اتصال به طارم زنجان مسیر فعلی 600 کیلومتری اردبیل به تهران با استفاده از این راه به 520 کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی گفت: این راه با توجه به قرار گرفتن در منطقه معتدل وگرمسیری جنوب استان فاقد هرگونه گردنه و تونل بوده و در طول فصول سرد سال نیز خودروهای عبوری براحتی و بدون استفاده از امکانات زمستانی همچون زنجیر چرخ می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها