با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر صورت گرفت؛

نظارت عالیه در حوزه بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قم

با حضور مهندس مسعود صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر برای نخستین بار و به صورت پایلوت برنامه نظارت عالیه در حوزه بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قم آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۰۱

صادقی تاکید کرد: برنامه اساسی شرکت توانیر در حوزه بهره برداری شرکت‌های توزیع برق تقویت و تحکیم فضای نظارتی است و در ادامه افزود:رویکرد جدید شرکت توانیر در حوزه بهره برداری انجام برنامه‌های کوتاه مدت و زود بازده،انعطاف پذیری و استفاده از فناوری اطلاعات و همچنین دانش بنیان بودن فعالیت‌ها خواهد بود.

صادقی "مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر"در ادامه از روش سنتی و استادکاری انجام فعالیت‌ها در بسیاری از شرکت‌های توزیع برق انتقاد کرد و خواستار تغییر و تحول اساسی جهت بهبود در این بخش‌ها شد.

وی هدف از این نظارت عالیه در سه حوزه اهداف و برنامه‌ها، فرایندها و نتایج بر روش انجام فرایندها در شرکت‌های توزیع برق تاکید کرد .

وی در ادامه خاطرنشان کرد:با بهره وری مناسب،کیفیت مطلوب ،کسب مزیت اقتصادی، آگاهی از وضعیت موجود، جلب رضایت مشترکین و نظارت بر فعالیت‌ها می‌تواند عملکرد مناسب را بدنبال داشته باشد.

صادقی در ادامه با تشریح مدل نظارت بر عملکرد به تبیین چرخه راهبرد پرداخت و اضافه کرد:در ممیزی سال گذشته دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت نیرو و شرکت توانیر در شرکت‌های توزیع برق اندازه گیری و بررسی شد اما در این نظارت عالیه علاوه بر بررسی چک لیست‌ها اصول مهندسی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

صادقی با اشاره به این مطلب که نتایج محورها در شرکت‌های توزیع از چند جهت قابل دریافت و دسترس است تاکید کرد: علاوه بر گزارش‌های مجمع از طریق سامانه جدید رصد و سامانه جامع تحلیل نتایج به بانک اطلاعاتی تمام فعالیتهای حوزه بهره برداری شرکت‌های توزیع برق دسترسی وجود دارد.

وی اذعان داشت: در گذشته به علت این که پاسخ‌ها به صورت توصیفی بود بنابراین در اندازه گیری شاخص‌ها با مشکل مواجه می‌شدیم اما در این ارزیابی شاخص‌ها به صورت عددی ،کمی و قابل اندازه گیری است.

صادقی در ادامه افزود:در این برنامه نظارتی اگرچه نتایج فرایندها بسیار مهم است اما تیم نظارت عالیه شرکت توانیر به دنبال شناسایی روش‌های انجام فرایندها مطابق چک خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت:تیم 13 نفره شرکت توانیر طی دو روز متوالی مطابق چک لیست‌های از پیش تعیین شده فعالیت و رویه‌های بخش‌های دیسپاچینگ و رولیاژ،مدیریت بار،تجهیزات و اکیپ‌های عملیاتی ،نظارت بر بهره برداری ،سامانه 121 ،رسیدگی به شکایات ،مدیریت ولتاژ، مدیریت اتفاقات و سرویس و نگهداری مورد بررسی قرار خواهند داد.

در ابتدای این جلسه "مهدی آهنین پنجه "رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم به تشریح وضعیت و اهمیت برق استان قم ،روند تغییرات پیک بار طی 10 سال گذشته ،موفقیت در کاهش میزان تلفات به 10.34 درصد و کاهش مدت زمان انرژی توزیع نشده پرداخت.

آهنین پنجه در ادامه با اشاره به انجام اقدامات شاخص در شرکت توزیع نیروی برق استان قم در راستای اقتصاد مقاومتی ،توسعه خدمات الکترونیکی،جلب مشارکت و احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده و تجدید پذیر و همچنین اجرای طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام) و همچنین انجام فعالیت‌های مدیریت مصرف اظهار داشت: از ابتدای سال 94 روند میزان انباشت بدهی شرکت توزیع نیروی برق استان قم کاهش یافت به طوریکه در این مدت با تغییر و اصلاح فعالیت‌ها بیش از 150 میلیارد ریال از میزان بدهی به پیمانکاران و تولیدکنندگان تجهیزات کاسته شد.

وی در ادامه با تشریح اقدامات برجسته و کسب امتیازات و افتخارات شرکت توزیع نیروی برق استان قم در سال‌های اخیر به بیان مشکلات و چالش‌ها و کمبود زیر ساخت صنعت برق استان قم اشاره کرد و خواستار حمایت مسئولان امر شد.

رضا مداحی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ برق قم نیز در ادامه این جلسه ضمن تشریح حوزه بهره برداری برق قم ، مشکلات ساختاری این بخش را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در ادامه این جلسه تیم نظارت عالیه شرکت توانیر در بخش‌ها و دفاتر مربوطه حضور یافتند و از نزدیک روش انجام فعالیت‌ها و رویه‌های واحد‌ها مورد بررسی قرار دادند.

روابط عمومی

شرکت توزیع نیروی برق استان قم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها