سرلشکر باقری:هیچ قدرتی جرات تهاجم به ایران را ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هیچ‌گونه کم‌وکسری برای تولید سخت‌افزار و مهمات نظامی نداریم، گفت: هیچ قدرتی توان تهاجم به جمهوری اسلامی را ندارد.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۳۸
سرلشکر باقری:هیچ قدرتی جرات تهاجم به ایران را ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت طی سخنانی اظهار داشت: دفاع مقدس برای ما که فرصت دیدن دانشگاههای نظامی را پیدا نکرده بودیم مانند دانشگاهی بود که درسهای زیادی را به ما ارائه کرد.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی توان تهاجم به جمهوری اسلامی را ندارد، ادامه داد: ما از دفاع مقدس درس ایثار و خوداتکایی گرفتیم و فهمیدیم باید دست به زانوی خودمان بگیریم بر همین اساس امروز در جایگاهی هستیم که هیچ‌گونه کم‌وکسری برای تولید سخت‌افزار و مهمات نظامی نداریم و هر وسایلی که بخواهیم به آن اتکا کنیم در داخل کشور تولید و به کارگیری می‌کنیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: زمانی که ارتش‌های دیگر را که در پیمانهای مطرح جهانی حضور دارند مشاهده می‌کنیم که در مقابل اخم ابرقدرت‌ها و از ترس اینکه روزی به آنها قطعات نظامی ندهند و تسلیحات آنها زمین‌گیر شود می‌ترسند خوشحال می‌شویم که به خودمان اتکا کرده‌ایم و تجهیزات مورد نیازمان را خودمان ساخته‌ایم و دیگران نیز به این نکته اذعان دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما از دفاع مقدس درس اعتماد به نفس و خلاقیت فرا گرفتیم اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز در بخش دفاع نیروهای مسلح از صفر تا 100 برنامه‌ریزی‌ها را خودشان انجام می‌دهند و در جایگاهی از قدرت بازدارندگی قرار گرفتیم که هیچ یک از قدرت‌های پلید جهانی فکر حمله به کشورمان را نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در یک دهه بعد از جنگ هیچ همسایه‌ای جرات تهدید ما را نداشت، گفت: از ابتدای دهه 80 با وقوع اتفاقاتی در عراق و افغانستان ما به صحنه مقابله با تهدیدات قدرت‌های جهانی ورود پیدا کردیم و ملت ایران و نیروهای مسلح با طراحی خوبی که کردند، توانستند قدرت کشور را به رخ دشمن کشیده و توان بازدارندگی ما را به نمایش بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها