اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان

پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی از امروز تا 24 شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۲۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این اجلاس بین‌المللی با حضور خادمان و پیرغلامان سیدالشهدا(ع) از 40کشور خارجی و پنج قاره جهان در اصفهان برگزار می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به این‌که اجلاس فوق سال گذشته در استان هرمزگان برگزار شد، گفت: امسال این اجلاس بین‌المللی با رشد 50 درصد مهمانان داخلی و خارجی نسبت به سال قبل برگزار می‌شود.

رسول زرگرپور افزود: عصر امروز آیین استقبال از پیرغلامان و خادمان حسینی با محوریت هیأت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و مردم شهیدپرور اصفهان در گلستان شهدای این شهر آغاز می‌شود.

وی با بیان این که 22شهریور آیین رسمی افتتاحیه این اجلاس بین‌المللی برگزار می‌شود،اظهارکرد: پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی تا روز 23شهریور با هدف بصیرت‌افزایی و رویکرد تبیین محتوا و شیوه‌های فاخر ستایشگری اهل بیت(ع) و شعر آیینی و آسیب‌شناسی مداحی ادامه دارد.

زرگرپور افزود: 23شهریور بعد از نماز مغرب و عشا همزمان با اربعین شهید محسن حججی این اجلاس بین‌المللی با حضور مهمانان داخلی و خارجی در مسجد جامع اصفهان به کارخود پایان می‌دهد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی سال آینده در استان لرستان برگزار می‌شود که استاندار لرستان در مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس در اصفهان پرچم را تحویل می‌گیرد.

همچنین در این اجلاس مستند پیرغلامان با موضوع سفر پیرغلامان حسینی استان اصفهان به بندرعباس و حضور در همایش پیرغلامان که به‌مدت 30دقیقه در شبکه اصفهان تهیه و تولیدشده، پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها