سرپرست ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به شرایط جوی استان طی امروز و فردا، از مسافران و گردشگران خواست از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۱۸

محمدحسن علی‌نیا دیروز به ایرنا گفت: امروز (سه‌شنبه) و فردا چهارشنبه شاهد بارش شدید و رگباری در استان خواهیم بود، ضمن این‌که احتمال وزش باد شدید در برخی مناطق استان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: طی این مدت، دریا نیز مواج است و شرایط برای شناورها مناسب نیست، از این‌رو، به مسافران به‌طور اکید توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، با ورود سامانه‌ای ناپایدار به استان طی امروز، ضمن افزایش ابر، بارندگی، وزش باد، کاهش نسبی دما و احتمال رعد و برق تا فردا مورد انتظار است.

آسمان امروز گیلان نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود، همراه بارندگی، وزش باد و کاهش نسبی دما، (طی بعدازظهر و شب بعضی نقاط شدیدتر) است و برای فردا نیز آسمان استان نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود، بعضی نقاط بارندگی، بتدریج طی بعدازظهر کاهش ناپایداری و ابر پیش‌بینی شده است.

به‌دنبال بارش‌های رگباری بامداد جمعه گذشته در گیلان بویژه مناطقی از شرق استان که در این هنگام از سال، بی سابقه عنوان شده، مشکلاتی ناشی از آبگرفتگی معابر و نفوذ آب به منازل شهروندان ایجاد شد و خسارت‌هایی به منازل روستایی و شهری و تاسیسات عمومی وارد کرد.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان اعلام کرد آبگرفتگی بیش از 60 میلیارد تومان به تاسیسات عمومی و خصوصی استان خسارت وارد کرده ضمن این‌که در شرق گیلان به‌600 واحد مسکونی شهری و 450 واحد مسکونی روستایی خسارت زده و حدود 25 دستگاه خودرو نیز نابود شده است.

شنبه گذشته نیز اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در سفر به گیلان و بازدید از مناطق آب‌گرفته در شهرستان‌های لاهیجان و لنگرود، از پرداخت تسهیلات شامل تسهیلات بلاعوض و نیز تسهیلات با کارمزد اندک به خسارت‌دیدگان آبگرفتگی استان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها