وزیر امور خارجه ایران گفت: رویکرد نامناسب برخی از قدرتهای جهانی به ظهور نابسامانی و کارکرد نابهنجار نظام نوین بینالمللی منجر شده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۲

منوچهر متکی روز سهشنبه طی سخنانی در نشست گروهکاری اتحادیه کشورهای حاشیهاقیانوس هند در پرتوریا افزود: انتظار همگان این بود که نظام نوین بینالملل از آرمان کشورهای در حال توسعه دفاع کند.
وی اضافه کرد: ولی حوادث ناگوار و ناخوشایند در مناطق مختلف جهان و تضییع حقوق اولیه ملتها ، از جمله ملت لبنان، باعث جریحهدار شدن جدان افکار عمومی جهانیان شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتی بر سه عنصر عدالت خواهی، صلح طلبی و تهدیدزدایی است و ما این سیاست را بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت دنبال میکنیم.
متکی تصریح کرد: ایران به دنبال تحقق امنیت و رفاه منطقهای در چارچوب همکاریهای جنوب جنوب است و به طور روشن با اقدامات یکجانبهگرایی برخی از قدرتها که آرمان چند قطبی شدن جهان را تهدید میکند، مخالف است.
وی گفت: ظهور شرایط جدید در عرصه بینالمللی، اهمیت همکاریهای منطقهای کشورهای در حال توسعه را دو چندان کرده است و اتحادیه همکاریهای منطقهای کشورهای حاشیه اقیانوس هند، بستر مناسبی برای این همکاریها به شمار میرود.
نشست یک روزه گروه کاری اعضای "اتحادیه همکاریهای منطقهای کشورهای حاشیه اقیانوس هند" صبح روز سه شنبه به ریاست جمهوریاسلامیایران در پرتوریاآغاز بکار کرد.
ریاست دورهای این اتحادیه در ششمین اجلاس شورای وزیران آن که اسفند ماه گذشته در تهران برگزار شد، به ایران واگذار گردیده است.
"علیرضا شیخ عطار" معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ایران ریاست نخستین نشست گروه کاری این اتحادیه را در پرتوریا به عهده دارد.
نشست پرتوریا به پیگیری و رفع مشکلات پیش روی پروژههای اجرایی و تصمیمات قبلی اتحادیه و نیز بررسی دورنمای فعالیتهای آن اختصاص خواهد داشت.
اتحادیه همکاریهای منطقهای کشورهای حاشیه اقیانوس هند با هدف تضمین رشد پایدار و متوازن منطقه اقیانوس هند و ایجاد زمینه های مشترک برای تحقق همکاریهای اقتصادی منطقهای ایجاد شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها