گزارشی از پشت صحنه برنامه رادیویی «تمام قد»

آشنایی با فرهیختگان در رادیو

گزارشی از پشت صحنه برنامه رادیویی «جهان مجازی»

فناوری‌های روز در رادیو

عصر، عصر ارتباطات، تکنولوژی و استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهاست، به عبارتی دنیا، دنیای مجازی است و این روزها هر کسی را که می‌بینید گوشی به دست یا پای سیستم و تبلت نشسته است.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۲۷
فناوری‌های روز در رادیو

به هر حال هر دوره‌ای اقتضائات خاص خودش را دارد، شاید برای کوچک‌ترها و جوانان ارتباط با این دنیا و نرم‌افزارها خیلی ساده‌تر از افرادی باشد که دوره جوانی خود را پشت سر گذاشته و با این عصر کمی ناآشنا هستند.

شبکه رادیویی تهران برنامه‌ای با عنوان «‌جهان مجازی‌» دارد که تلاش می‌کند افراد را بیشتر با این امکانات و تجهیزات جدید آشنا کند.

اطلاع‌رسانی از فناوری‌های روز

مضمون برنامه درخصوص تکنولوژی و فناوری‌های روز در حوزه اطلاعات و آی‌تی است که هر هفته با حضور یک کارشناس روی آنتن می‌رود.

روزی که ما مهمان برنامه «جهان مجازی» از رادیو تهران هستیم، این برنامه با موضوع شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آی تی با مخاطبان همراه می‌شود. در جهان مجازی شنوندگان از فناوری‌های نوین در حوزه نرم‌افزار، شبکه، سخت‌افزار و مشاوره بهره‌مند می‌شوند.

افزایش سواد رسانه‌ای

مهدی رادفر، تهیه‌کننده برنامه چند سالی است که تهیه جهان مجازی را به عهده دارد. او می‌گوید: این برنامه چهار سال است که روی آنتن می‌رود، در سال اول یک ساعت و نیم به صورت زنده روی آنتن می‌رفت و در این چهار سال به نیم ساعت برنامه تولیدی
رسیده است.

جهان مجازی برنامه‌ای است در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که با هدف بالابردن سواد رسانه‌ای ، آگاهی جامعه و فرهنگسازی در جهت ارتقای دانش استفاده و بهره‌برداری از تکنولوژی‌ های روز تولید می‌شود.

وی می‌افزاید: از موضوعاتی که در این برنامه به آن پرداخته شده می‌توان به رایانه، لپ‌تاپ، موبایل، اینترنت، تبلت و همه مسائل مربوط به فضای مجازی مثل پیلان رسانه‌ها، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، استارتاپ‌ها و امنیت اطلاعات در فضای مجازی، مؤلفه‌های خرید لپ‌تاپ، توصیه‌هایی برای خرید تلفن همراه، نرم‌افزارهای موبایل و همه مسائل مشکلات و دغدغه‌ها و... اشاره کرد.

به روز بودن اطلاعات

رادفر تصریح می‌کند: کارشناسان در حوزه‌های مرتبط با برنامه حضور می‌یابند و با ارائه مشاوره درباره موضوع برنامه، شنوندگان را همراهی می‌کنند. معتقدم در برنامه زنده بیشتر تعامل با شنونده به صورت پرسش و پاسخ است، اما در حال حاضر بیشتر آگاهی‌بخشی در یک موضوع خاص است که هر هفته روی آنتن می‌رود.

او در پاسخ به این پرسش که برای مخاطبانی که با این اصطلاحات آشنایی ندارند چه تدابیری اندیشیده شده است، می‌گوید: تمام مردم از هر سنی می‌توانند مخاطب برنامه باشند، مهم‌ترین ویژگی برنامه به روز بودن اطلاعات برای شنونده است. تمام سعی همیشگی برنامه‌سازان و کارشناسان این برنامه این بوده که با بیانی ساده آخرین فناوری‌ها و اصطلاحات مربوط به آن را برای شنوندگان بازگو کنند.

برنامه جهان مجازی کاری از گروه تهران و رویدادهای شبکه رادیویی تهران است که پنجشنبه‌ها از ساعت 19 و 30 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می‌شود.

مریم کریمی - ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها