در حالی که به نظر می‌رسید، ایده‌های راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی تکراری شده، چند روز است یک شبکه اجتماعی متفاوت متولد شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۹۹

اپلیکیشن Polygram که بتازگی برای سیستم‌عامل آی‌اواس عرضه شده، حالات چهره کاربران خود را از طریق دوربین موبایل تشخیص داده و به کمک شبکه‌های عصبی، اموجی (شکلک) معادل آن را تحویل می‌دهد. تصور کنید در حال گفت‌وگو با دوستتان هستید و می‌خواهید شکلکی متناسب با حس کنونی خود برای او بفرستید، کافی است از دوربین موبایل خود استفاده کنید تا این اپ، اموجی مناسب با حالت چهره شما را برای طرف مکالمه بفرستد. کاربری که با شما صحبت می‌کند نیز می‌تواند دقیقا از همین شیوه کمک بگیرد. پولیگرام به فکر حریم خصوصی نیز بوده و مکانیزمی که برای آن درنظر گرفته، این است که باید با انگشت، لایه مات روی عکس‌ها را کنار بزنید تا آن را ببینید، بعد از چند ثانیه این لایه مات دوباره برمی‌گردد تا از ثبت اسکرین‌شات جلوگیری شود. کارایی پولیگرام به همینجا ختم نمی‌شود و باید به نمایش موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان از پست‌ها، اشتراک اموجی‌ها در دیگر شبکه‌های اجتماعی و فیلترهای ویدئویی زنده برای جذاب‌تر کردن چهره شما اشاره کرد.

نبرد با موجودات فضایی

این بازی یک نسخه بازسازی شده از اولین نسخه سری N.O.V.A است که با نام N.O.V.A. Legacy برای اندروید منتشر شده است. سازنده بازی، شرکت بازیساز معروف گیم‌لافت را هرچند به بازی‌هایی با گرافیک عالی و حجم بالا می‌شناسیم، اما این بازی تنها 26 مگابایت فضا اشغال می‌کند. اگر فکر می‌کنید گیم‌لافت، گرافیک را فدای حجم کرده، در اشتباه هستید، زیرا این بازی یکی از بهترین‌های سبک «شوتر اول شخص» روی موبایل است. بازیکن در نقش کال واردین، وظیفه‌اش مقابله با حمله ناگهانی موجودات فضایی است. این موجودات تا دندان مسلح بوده و کار دشواری برای حرکت کردن، نشانه‌گیری و شلیک به‌عهده دارید. بازی، سلاح‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد که امکان ارتقای آنها نیز وجود دارد. علاوه بر گرافیک چشم‌نواز، صداگذاری و موسیقی بازی نیز عالی است و می‌توانید تک‌نفره یا چندنفره بازی را انجام دهید.

شخصی‌سازی گوشی اندرویدی

کاربران اندرویدی زیادی این روزها موبایل خود را شخصی‌سازی می‌کنند. ابزار آنها برای این کار لانچرها هستند که Action Launcher یکی از بهترین آنهاست. این اپلیکیشن بتازگی به‌روز شده و ویژگی‌های جدیدی، مهمان آن شده که ارزش دانلود آن را بیشتر کرده است. مهم‌ترین تغییر، اضافه شدن ویجت جدید آب‌وهواست که فعلا دستگاه‌هایی با اندروید 6 به بالا می‌توانند از آن استفاده کنند. بخش App Shortcut یا همان «برنامه‌های میانبر» نیز تغییرات زیادی را از سر گذرانده است. قابلیت Quicktheme به شما کمک می‌کند رنگ اپ‌ها را عوض کنید یا کاورهای مورد علاقه خود را بگذارید. آیکون‌های Quickbar هم از 200 به حدود 950 رسیده که دست شما را در شخصی‌سازی باز می‌گذارد. همچنین می‌توانید مکان Quickbar را تغییر دهید. سازنده لانچر مدعی شده در این به‌روزرسانی، مشکل مصرف باتری زیاد ساعت نیز حل شده است.

دردسرهای ماشین زمان

ماشین زمان همیشه ایده جالبی برای ساخت فیلم و کارتون بوده است. حال بازی ایرانی «ما قهرمان نیستیم» نیز از دل چنین ایده‌ای بیرون آمده: یک اشتباه ساده باعث می‌شود، جانوران عجیب با ماشین زمان از قرن پنجم به قرن نوزدهم و غرب وحشی سفر کنند. مشخص است این سفر هرج و مرج‌های زیادی ایجاد می‌کند.

مدیریت قهرمان‌هایی که چندان هم قهرمان نیستند به دست شما سپرده می‌شود تا آنها را برای جنگ با این موجودات آماده کنید. همه چی به شما بستگی دارد که بتوانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کدام از قهرمان‌های فراری را در بازی رو کنید تا بر دشمنان پیروز شوند. بازی امکاناتی برای مدیریت قهرمانان در اختیار شما قرار می‌دهد، از فراخوانی حالت خشم قهرمانان گرفته تا ارتقای هریک از آنها و خرید اسلحه‌های قوی.

بهترین سفر معنوی زندگی

حج تمتع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فروع دین اسلام در حال برگزاری است و امسال نیز مسلمانان زیادی از چهار گوشه دنیا زائر خانه خدا هستند تا مناسک آن را به جا بیاورند. هر مسلمان در صورت داشتن شرایطی خاص مکلف است حداقل یک بار در عمر خود این سفر معنوی و الهام‌بخش را انجام دهد. امسال زائران ایرانی زیادی به ملاقات خانه خدا لبیک گفته‌اند و با توجه به این‌که حج مناسک و آداب مخصوص خود را دارد، باید از راهنمایی‌های سرپرست حجاج در هر کاروان بهره لازم را ببرند. در کنار راهنمایی‌های افراد ذی‌صلاح، اپلیکیشن اندرویدی «مناسک حج» نیز می‌تواند راهگشای خوبی برای حجاج باشد. این اپلیکیشن یکی از مجموعه نرم‌افزارهای موبایلی مرکز جهانی اطلاع‌رسانی آل‌البیت(ع) است که برای تسهیل دسترسی حجاج و زائران بیت‌الله الحرام به احکام و مناسک حج برمبنای نظر فقهی حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی تهیه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها