در پانزدهمین بازی مقدماتی جام‌جهانی روسیه در منطقه آمریکای جنوبی، مهم‌ترین بازی بین اروگوئه و آرژانتین برگزار شد و در حالی که هر دو تیم برای صعود رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند، در نهایت به تساوی رضایت دادند تا آخرین بازی این گروه سرنوشت تیم‌های صعودکننده به روسیه را مشخص کند.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۲۸

در آخرین بازی این گروه آرژانتین که با 23 امتیاز در رده پنجم است در خانه میزبان ونزوئلای رده آخری است و اروگوئه مهمان پاراگوئه خواهد بود. در دیگر بازی، تیم شیلی در خانه با سه گل مغلوب پاراگوئه شد تا با 23 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر در رده چهارم جای بگیرد. تیم برزیل که پیش از این صعودش را قطعی کرده با گل‌های پائولینیو و کوتینیو توانست از سد اکوادور بگذرد.

در منطقه اروپا نیز حساس‌ترین مسابقه بین دو تیم فرانسه و هلند در گروه A بود که شاگردان دیدیه‌دشان توانستند با 4 گل، تیم هلند را تحقیر کنند. نتایج دیگر بازی‌های مهم مقدماتی اروپا به این ترتیب است:

بلغارستان 3 – سوئد 2؛ پرتغال 5 – جزایر فارو یک؛ یونان صفر – استونی صفر؛ سوئیس 3 – آندورا صفر؛ بلژیک 9 – جبل‌الطارق صفر

سبقت رونالدو از پله

کاپیتان تیم ملی پرتغال با گلزنی در بازی این تیم در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه، به رکوردی جدید رسید. سه گلی که رونالدو در پیروزی خانگی 5 بر یک پرتغال برابر جزایرفارو به ثمر رساند، او را در رده‌بندی بازیکنان دارای بیشترین گل ملی بالاتر از پله، اسطوره فوتبال برزیل (1957 تا 1971) قرار داد. رونالدو با این هت‌تریک 78 گله شد و از پله که 77 گل ملی دارد، سبقت گرفت. البته رونالدو این تعداد گل را در 144 بازی ملی به ثمر رسانده است در حالی که پله 77 گل خود را در 92 بازی زده بود.

رونالدو تنها شش گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد فرانس پوشکاش، اسطوره فوتبال مجارستان به عنوان بازیکن اروپایی دارنده بیشترین گل ملی برسد. در رده‌بندی برترین گلزنان در رده ملی، علی دایی مهاجم سابق تیم ملی ایران با 109 گل در 149 بازی صدرنشین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها