فرمانده نیروی انتظامی ، بر غیرقانونی بودن استفاده از ماهواره حتی به صورت مخفیانه ، تأکید و در عین حال خاطرنشان کرد: تا زمانی که استفادهکننده از ماهواره
کد خبر: ۱۰۶۸۲۳
شاکی نداشته باشد ، برخورد نمیکنیم و در غیر این صورت به عنوان یک جرم مشهود در جهت پیگیری موضوع وارد عمل خواهیم شد.
به گزارش ایسنا ، سردار اسماعیل احمدیمقدم روز پنجشنبه در حاشیه سفر به گرگان با انتقاد از آنچه که اظهارات دوگانه برخی از نمایندگان در خصوص استفاده از تجهیزات ماهوارهای خواند، خاطرنشان کرد: این مساله مشکلاتی را در این زمینه به وجود میآورد، این در حالیست که نیروی انتظامی در این زمینه و سایر موارد نه مجتهد است و نه قانونگذار بلکه تنها مجری قانون است که نمیتوان در اجرای آن گزینشی عمل کرد.
وی با بیان این که در خصوص ماهواره بحث جریمه مطرح نیست، تصریح کرد: مهمترین موضوعی که در این رابطه مورد بحث بوده، اجرا نشدن صحیح قانون است ، از این رو با افزایش جریمه تنها فشار به مردم و دستگاه قضایی افزایش مییابد.
سردار احمدیمقدم ادامه داد: روح طرح استفاده از ماهواره که به کندی در کمیسیون فرهنگی مجلس پیش میرود، این است: با کسانی که استفاده آزاد از ماهواره میکنند، سختگیرانه برخورد شود.
وی قانون فعلی در خصوص ماهواره را خوب توصیف کرد و افزود: البته در این زمینه باید اراده اجرای قانون وجود داشته باشد، چراکه در غیر این صورت برخی تصور میکنند که قانون استفاده از ماهواره ملغی شده است.
فرمانده ناجا با اعلام این که نیروی انتظامی طرح جدیدی در خصوص جمعآوری ماهواره ندارد ، افزود: این در حالیست که برخی تصور میکنند ، میتوانند به صورت آشکار از ماهواره استفاده کنند ، از این رو دیشهای خود را به صورت آزاد و علنی بر روی بالکن و بامهای منازل نصب میکنند.
وی تأکید کرد: نیروی انتظامی قصد ورود به منزل کسی را ندارد ، از این رو برای جمعآوری تجهیزات ماهوارهای نه وارد منزل کسی میشویم و نه از کسی حکم ورود به منازل افراد را دریافت میکنیم. به این ترتیب در خصوص مجتمعها و آپارتمانهایی که دیشهای ماهواره آنان قابل رویت است، ماموران با هیأت مدیرههای ساختمانها وارد مذاکره شده تا آنها خود رأسا اقدام به جمعآوری گیرندهها کنند.
سردار احمدیمقدم همچنین در خصوص جمعآوری دیشهای ماهواره از منازل شهرک قدس (شهرک غرب)، توضیح داد: ماموران با حکم و مجوز قضایی که داشتند تنها از روی پشتبامها، گیرندهها را جمعآوری کرده و حتی یک مورد وارد شدن به داخل منازل را نداشتیم که اظهارات مدیر آن مجتمعها، گویای این واقعیت است که ماموران پلیس محترمانه برخورد کرده است.
فرمانده ناجا در خصوص قاچاق کالا گفت: تمام مرزهای ایران به جز مرزهای شمالی کشور با مشکل پدیده قاچاق کالا، انسان و حتی امروزه سوخت مواجه هستند که مسوولان کشور باید در این زمینه چارهای اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: برای مبارزه جدی با این معضل، نیروی انتظامی طرح انسداد مرزهای کشور به خصوص در شرق را در حال اجرا دارد، این در حالیست که در استان سیستان و بلوچستان نیز علاوه بر موارد یاد شده، درگیر مسایل شرارت و مواد مخدر هم هستیم.
سردار احمدیمقدم در خصوص طرح مبارزه با بدحجابی گفت: تاکنون هیچ برخورد فیزیکی با افراد در این خصوص انجام نشده است، چراکه این نیرو مخالف اقدامات مثبت فرهنگی در زمینه حجاب و امنیت اخلاقی نیست.
به گفته وی، این نیرو در ابتدا هدایت و ارشاد را در دستور کار دارد سپس تذکر میدهد و در مرحله سوم اقدام انتظامی یعنی اخذ تعهد از افراد صورت میگیرد که اگر فردی در این زمینه تجری کرد، به مراجع قضایی معرفی میشود.
سردار احمدیمقدم تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون تنها 0.8 درصد از کل افرادی که به آنان تذکر دادهایم به مراجع قضایی ارجاع شدهاند.
به نوشته سایت پلیس فرمانده ناجا در ادامه از کاهش چشمگیر جرایم خشن در کشور خبر داد و اظهار کرد: در چهار ماه گذشته، میزان ارتکاب جرایم خشن و خطرناک در ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 20 تا30 درصد کاهش یافته است.
سردار احمدیمقدم افزود: در این مدت 120 تن موادمخدر کشف شد که بخش عمده آن با تلاش ماموران قرارگاه رسول اکرم (ص) در شرق ایران به دست آمده است.
وی تاکید کرد: با تمرکز فعالیت برای مبارزه با اشرار در قرارگاه رسول اکرم(ص) علاوه بر امن ترشدن منطقه ، آثار مثبت فعالیتهای این قرارگاه در افزایش امنیت اجتماعی به ویژه در استانهای شرقی و مرکزی آشکار شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها