در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران در تهران صورت گرفت

توضیحات عضو جنبش امل درباره سرنوشت امام موسی صدر

عضو هیات‌رئیسه جنبش امل لبنان گفت: امام موسی صدر یاور فلسطین بود و با انقلاب فلسطین همبستگی داشت.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۸۲

به گزارش خبرنگار جام‌جم، «خلیل حمدان» عضو هیات‌رئیسه جنبش امل لبنان در نشست خبری که روز گذشته (دوشنبه) در دفتر این جنبش در تهران برگزار شد با اشاره به سی و نهمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش در لیبی افزود: با گذشت این زمان طولانی، حضور امام موسی صدر در پرتو تحقق یافتن اهدافی که برایش تلاش می‌کرد، روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: امام موسی صدر یاور انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی بود. او با تکیه بر جایگاه خود در لبنان در زمینه‌سازی و آمادگی برای یاری انقلابیون تلاش داشت و با سخنرانی‌های خود انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان معرفی می‌کرد.

عضو هیات‌رئیسه جنبش امل تاکید کرد:‌ امام صدر یاور فلسطین نیز بود و با انقلاب فلسطین همبستگی داشت و ضمن تاکید بر این‌که «اسرائیل شر مطلق است»، فلسطین را مساله اصلی می‌دانست و رها کردن آن را همچون رها کردن دین می‌شمرد.

خلیل حمدان در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ربوده شدن امام صدر با توجه به زندانی‌ بودن فرزندان قذافی گفت: کمیته پیگیری تشکیل شد و طی سال‌های 91 تا 95 میلادی اطلاعات زیادی به این کمیته رسید از این‌که امام موسی صدر از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌شود. موضوع مهم برای ما این است که بدانیم آیا ایشان در قید حیات هستند یا خیر.

وی افزود: در سال 2013 وزیر خارجه لیبی به ما گفت سه جسد در طرابلس غربی پیدا شده و ما برای شناسایی رفتیم و این اجساد را برای آزمایش تشخیص دی.‌ان.‌ای به سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگووین منتقل کردند اما مشخص شد پیکرهای امام و همراهانش نبوده است.

عضو هیات‌رئیسه جنبش امل در پاسخ به سوال اختصاصی روزنامه جام‌جم مبنی بر این‌که آیا برخی از کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه‌ای در این ربایش نقش داشتند، عنوان کرد: حتما همین‌طور است. به‌طوری‌که مقامات امنیتی برخی از کشورهای عربی منطقه، بعد از سرنگونی رژیم قذافی نام‌هایی را برای ما ذکر کردند که وقتی ما به آنها برای دریافت جواب رجوع کردیم، سعی در گمراهی ما از مسیر اصلی داشتند، ولی ما همچنان قذافی را مسئول اصلی این ربایش می‌دانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها