به گزارش جام جم آنلاین از پدال، فراری تنها حدود 1200 دستگاه از این خودرو با نام کامل 365 GTB/4 دیتونا را بین سالهای 1969 تا 1973 ساخته و البته 5 دستگاه از نیز از نوع خودروهای مسابقهای با بدنه آلیاژی سبکوزن بودهاند.
این خودروی کشف شده تنها نسخه جادهای دیتونا با بدنهای آلومینیومی است که توسط اسکاگلیتی ساخته و پرداخته شده و به لوچیانو کونتی دوست صمیمی انزو فراری فروخته شده است.
ساخت این خودرو در ژوئن سال 1969 کامل شد و شماره شاسی آن برابر با 12653 و شماره بدنه آن برابر با 32 بوده است.
این خودرو همچنین دارای چراغهای جلو ویژه و شیشههای برقی است. همچنین شاخصه ویژه آن بدنهی آلومینیومی میباشد.
خودروی مورد بحث در سال 1971 به ژاپن وارد شده و سه بار بین مالکان چرخیده است. آخرین مالک آن فردی به نام ماکوتو تاکای بوده که خودرو را به مدت حدود 40 سال نگه داشته است.
کلکسیونرهای بسیار معدودی میدانند که این خودرو وجود داشته و تلاشهای افراد بسیاری برای خرید آن به در بسته خورده است.
فراری دیتونای مذکور چند ماه پیش بررسی شد و مشخص شد شمارههای شاسی و بدنه آن با نسخه جادهای یاد شده همخوانی دارد و تنها نمونهی جادهای با بدنه آلومینیومی است.
این خودرو در نهم سپتامبر حراج خواهد شد و انتظار میرود بهایی تا 2 میلیون دلار داشته باشد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
پاسداشت زبان فارسی در عصر شبکههای اجتماعی و تکنولوژیهای نوین در گفتوگو با عضو هیات علمی دانشگاه تهران
دکتر علیاکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بینالملل در گفتوگوی اختصاصی با روزنامه«جامجم» مطرح کرد
با وحید اسدی، مدیر رادیو جوان درباره رویکردهای جدید این رادیو در ۲۸ سالگی تأسیس آن گفتگو کردیم