رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با توجه به برگزاری آزمون‌های استخدامی امسال، حدود 30 هزار نفر تا پایان سال استخدام دولت می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۸۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جمشید انصاری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه‌شب در شبکه دو سیما افزود: در آزمون اخیر حدود 400 هزار نفر شرکت کردند که در نهایت 12 هزار نفر جذب می‌شوند.

وی گفت: البته در مرحله نخست بیش از دو برابر ظرفیت اسامی پذیرفته شده اعلام می‌شود، اما پس از معرفی آنها به دستگاه‌ها و مصاحبه‌های اختصاصی این تعداد به 12 هزار نفر کاهش می‌یابد. انصاری افزود: نمره مصاحبه اختصاصی دستگاه‌ها 30 درصد نمره اصلی
قبول شدگان را شامل می‌شود. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: این سازمان در نهایت و با جمع‌بندی نمرات شرکت کنندگان، فرد قبول شده را به دستگاه مربوط معرفی می‌کند و دستگاه‌ها خود حق انتخاب ندارند.

وی افزود: برای استخدام کارکنان پیمانی و رسمی مکانیسم آزمون‌های استخدامی وجود دارد و سفارش‌ها برای استخدام را رد می‌کنیم.

انصاری گفت: آزمون دیگری در پاییز امسال برای جذب 14 هزار نفر برگزار می‌شود و 4000 نفر دیگر نیز در دستگاه‌هایی که آزمون‌های خاص دارند مانند وزارت نفت جذب می‌شوند.

وی گفت: جذب 30 هزار نفر تا پایان سال در مقایسه با ایجاد 950 هزار فرصت شغلی در سال عدد زیادی نیست و این تعداد 5/3 درصد کل شاغلان را تشکیل خواهد داد.

انصاری افزود: با توجه به این که 85 درصد نیروی کار کشور در بخش خصوصی شاغلند، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نباید انتظار داشته باشند همه در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند. انصاری افزود: دومیلیون و 350 هزار نفر تعداد کارمندان دولت است که در مقایسه با سال گذشته تاکنون ده هزار نفر کاهش یافته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها