تمایل برخی مادران به انجام سزارین به جای زایمان طبیعی از آن روست که احساس می‌کنند برنامه‌ریزی برای زایمان از صبر کردن برای تولد کودک راحت‌تر است، اما باید توجه داشت انجام سزارین نیز نباید زودتر از هفته 39 اتفاق بیفتد .
کد خبر: ۱۰۶۴۴۰۶

پس از سزارین با مشکلات و سختی‌های بهبود بعد از یک جراحی بزرگ مواجه هستید‌. علاوه بر آن مجبور خواهید بود روزهای بیشتری را برای بهبود خود در بیمارستان یا خانه استراحت کنید.

از سوی دیگر، بعد از آن نیز مدت بیشتری لازم است تا با درد و زخم‌های جراحی زایمان کنار بیایید، در حالی ‌که شما مادر یک کودک شده‌اید و باید از او نیز مراقبت کنید.

خیلی‌ها از درد زایمان طبیعی می‌ترسند، در حالی که امروزه با روش‌هایی می‌توان درد زایمان را کنترل کرد و تا اندازه زیادی کاهش داد.

بعلاوه شاید در روند جراحی سزارین هیچ دردی نداشته باشید، اما نسبت به خانمی که زایمان طبیعی داشته، دوره بهبود طولانی‌تر و سخت‌تری را تجربه خواهید کرد. برخی بانوان باردار معتقدند سزارین بر خلاف زایمان طبیعی با مشکلاتی مانند پارگی واژن یا بی‌اختیاری مدفوع مواجه نیست. در حالی که بیشتر این پارگی‌ها به دنبال زایمان طبیعی، سطحی است و معمولا در مدت کوتاهی به صورت خودبه‌خود بهبود می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها