حضور اتفاقی هندبال ایران در باشگاه‌های جهان

تیم هندبال نفت و گاز گچساران با حذف تیم قهرمان لیگ و ادغام دو تیم و حذف یک تیم آسیایی برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان شرکت خواهد کرد. مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های جهان قرار است از سوم تا ششم شهریور به میزبانی قطر برگزار شود اما این بار این رقابت‌ها برای هندبال ایران نیز معنای دیگری یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۳۷

نکته حضور تیم هندبال نفت و گاز در این دوره از رقابت‌ها در این است که این تیم در لیگ ایران نایب‌قهرمان شد و در مسابقات باشگاه‌های آسیا نیز در رده چهارم ایستاد اما شانس حضور در این رقابت‌ها را به‌دست آورد. تیم نفت در دو دوره پیاپی سال‌های 94 و 95 لیگ برتر در رده دوم ایستاد. با انصراف تیم قهرمان لیگ برتر در سال 94 تیم نایب‌قهرمان شانس حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا را به‌دست آورد.

به این ترتیب تیم جوان و نسبتا بومی هندبال نفت و گاز گچساران سال گذشته شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به‌دست آورد اما نفتی‌ها در این رقابت‌ها چهارم شدند. طبق قوانین موجود فقط تیم‌های اول رقابت‌های باشگاهی هر قاره به همراه تیم میزبان و تیم قهرمان دوره قبل مجوز حضور در رقابت‌های هندبال باشگاه‌های جهان را به‌دست می‌آورند.

اما این بار نیز شانس با نفت یار بود. تیم النور عربستان، قهرمان نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به دلیل مشکلات سیاسی با قطر از حضور در رقابت‌ها انصراف داده است. قطری‌ها که سهمیه میزبانی هم دارند یک تیم دیگر را وارد بازی‌ها کردند که آن تیم به طور خودکار تیم چهارم آسیاست.

به این ترتیب تیم هندبال نفت و گاز گچساران با وجود کسب عنوان چهارم باشگاه‌های آسیا برای اولین بار به عنوان یک تیم ایرانی شانس حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال جهان را به‌دست
آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها