کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال معتقد است، با روند کنونی بسکتبال رو به نابودی می‌رود.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۸۰

صمد نیکخواه بهرامی که اخیرا با یک تیم چینی قرارداد بست، نزدیک به دو سال است که از تیم ملی دور شده است. او برای چندمین فصل متوالی به بازی در لیگ چین ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد، به دلیل اختلافاتی که با مسئولان فدراسیون بسکتبال دارد،‌ حاضر به بازگشت به تیم ملی نیست. ورزش سه با کاپیتان پیشین تیم ملی صحبت کرده است که بخش‌هایی از حرف‌های صمد نیکخواه بهرامی را در این گفت‌وگو می‌خوانید.

کار آسیایی‌ها در چین سخت است

تیم جیانگ سو، جزو تیم‌های قدرتمند چین نیست. لیگ چین قانونی دارد که فقط تیم‌های پایین جدول می‌توانند به غیر از دو بازیکن خارجی یک بازیکن آسیایی هم بگیرند. ما می‌توانیم فقط به این تیم‌ها برویم. تیم‌های فصل‌های قبل من هم پایین جدولی بودند اما چون به رده‌های بالاتر می‌روند، دیگر نمی‌توانند بازیکن آسیایی بگیرند و من باید به تیم‌های دیگری بروم. آنها دو سهمیه خارجی‌شان را با بازیکنان آمریکایی و اروپایی پر می‌کنند.

حرف و عمل مشحون یکی نیست

ارتباطی با فدراسیون و کادرفنی تیم ملی بسکتبال ندارم. شنیدم که مشحون رئیس فدراسیون بستکتبال گفته، بهتر از صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی پیدا نمی‌شود اما حرف و عمل آقایان با هم متفاوت است. سال گذشته می‌گفتند، نظر سرمربی آلمانی است که برخی بازیکنان از جمله مرا به تیم ملی دعوت نکند اما دیدید که با تغییر سرمربی هم این اتفاق ادامه پیدا کرد. من همان موقع می‌دانستم که فدراسیون خودش چنین کاری کرده است، اما آقایان با صحبت‌هایشان به شعور مردم توهین و حذف مرا به نام بائرمن تمام کردند.

حدادی را هم حذف می‌کنند

حامد حدادی، بازیکن بزرگی است و شاید آخرین بازیکن از نسل ما باشد که در تیم ملی مانده است. او می‌تواند به تیم ملی کمک کند و جای شکر دارد که او هنوز در تیم ملی حضور دارد اما معتقدم برای او هم چنین اتفاقاتی را که برای ما افتاد، تکرار می‌کنند. هر بازیکنی که در تیم ملی است، روی لبه تیغ قرار دارد و اگر به مسئولان نگویند چشم، می‌گویند نمک نشناس است. خوب است که من چیزی از این آقایان نخواستم که الان پشت سرم این طور صحبت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها