با حضور رئیس رسانه ملی صورت می‌گیرد

افتتاح 157 طرح فنی و عمرانی در مرکز فارس

رئیس رسانه ملی امروز 157 طرح فنی، تولیدی و عمرانی را در صدا و سیمای مرکز فارس افتتاح می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۰۴

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرکز صدا و سیمای فارس که توسعه همه‌جانبه در طرح‌های تولیدی، عمرانی و فنی را در دستور کار خود قرار داده در دومین مرحله از افتتاح طرح‌های فنی، تولیدی و رفاهی خود با حضور دکتر علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی از 157 طرح رونمایی می‌کند. این طرح‌ها شامل 119 طرح فنی، 11 طرح تولیدی سیما، چهار طرح تولیدی رادیویی، 18 قطعه موسیقایی و پنج طرح پشتیبانی است.

بالغ بر 311 میلیارد ریال هزینه اجرای این طرح‌ها شده که بیش از 228 میلیارد ریال آن از اعتبار ملی و بیش از 83 میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی کسب شده است.

این طرح‌ها از افتتاح استودیوهای جدید گرفته تا راه اندازی فرستنده‌های دیجیتال و از آغاز تولید فیلم و سریال گرفته تا تکمیل طرح‌های فنی و عمرانی، همگی به همت متخصصان و عوامل سازمان صدا و سیما بویژه مرکز فارس به نتیجه رسیده اند.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به اتاق فرمان استودیوی تلویزیونی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، افتتاح 31 ایستگاه تلویزیون دیجیتال و عبور از مرز پوشش جمعیتی 90 درصدی، ایجاد قابلیت دریافت 18 شبکه تلویزیونی و 16 شبکه رادیویی دیجیتال با کیفیت برتر صدا و تصویر MPEG4 برای رسیدن درصد پوشش جمعیتی بیش از 90 درصد در سطح استان اشاره کرد. از دیگر طرح‌های ابتکاری راه‌اندازی شده در مرکز که از آن رونمایی خواهد شد «میکسر صدای لمسی» است که به همت متخصصان این مرکز ساخته شده است.

ضمنا مرکز فارس راه‌اندازی 71 مسیر فیبر نوری جدید را در دستور کار خود قرار داده تا سرعت انتقال داده‌ها را به حداکثر برساند. افزیش ایستگاه‌های تلویزیونی و افزایش تعداد مراکز شهرستان‌ها با سیگنال‌رسانی زمینی از ده مرکز به 26 مرکز نیز از جمله موفقیت‌های مرکز فارس در برآورده کردن نیاز مخاطبان است. این مرکز همچنین در حوزه سیما 11 طرح تولیدی را آماده بهره‌برداری کرده است که از جمله آنها می‌توان به تله‌فیلم «جاده» مجموعه تله‌تئاتر «خورشید بر نیزه»، مجموعه‌های انیمیشنی «ماه تی‌تی» و مستند «تمدن‌های زاگرس» اشاره کرد.

در حوزه رادیو نیز طرح‌های تولیدی «اقتصاد مقاومتی»، «گلگشت فارس»، «اقتصاد پویا» و «افق‌های روشن» آماده بهره‌برداری شده‌اند.

رئیس رسانه ملی در این سفر از ارکستر مجلسی صدا و سیمای مرکز فارس نیز بازدید خواهد کرد و این ارکستر رسما کار خود را با سفر دکتر علی‌عسکری آغاز می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها