برای نخستین بار در کشور، جشنواره رادیویی سوانح و حوادث با هدف آموزش جامعه برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح خانگی، طبیعی و ترافیکی از اول شهریور تا 27آبان امسال برگزار می‌شود .
کد خبر: ۱۰۵۵۶۵۰

به گزارش جام‌جم، دکتر صدیقه اعتماد سعید، مدیر رادیو سلامت با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری این جشنواره رادیویی آن است که سطح اطلاعات و آگاهی جامعه و برنامه‌سازان را به‌منظور کاهش آمار ناشی از سوانح و حوادث ارتقا دهیم و به راهکارهای جدید برای کاهش آمار تلفات ناشی از حوادث ترافیکی، طبیعی و خانگی دست یابیم .

وی با اشاره به این که سالانه 500 هزار نفر در کشور جان خود را بر اثر حوادث ترافیکی از دست می‌دهند و 50 میلیون نفرنیز مجروح می‌شوند که بیشتر از اقشار با درآمد کم و متوسط هستند، تاکید کرد: در بسیاری از این موارد یا افراد وسیله نقلیه ایمن ندارند یا بر اثر خطاهای انسانی دچار تلفات می‌شوند. بدیهی است افزایش آگاهی و اطلاعات عموم جامعه در ارتباط با راهکارهایی که در سراسر دنیا برای کاهش تلفات جاده‌ای به آنها دست یافته‌اند، بسیار کمک‌کننده است. به همین دلیل یکی از محورهای اصلی این جشنواره رادیویی مربوط به حوادث جاده‌ای می‌شود.

وی با اشاره به این که طی حوادث خانگی نیز بیشترین آسیب به افراد زیر پنج سال خانواده وارد می‌شود، اظهار کرد: آموزش والدین و کسانی که مراقب کودک هستند از دیگر محورهای مطرح در این جشنواره است. عموم علاقه‌مندان از طریق سایت رادیو سلامت از 12 مرداد می‌توانند از جزئیات مباحث مطرح طی این جشنواره رادیویی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها