براساس برآورد متخصصان، خسارت‌های ناشی از تصادفات رانندگی در ایالات متحده آمریکا 340 میلیارد دلار (حدود یک میلیون و 292 هزار میلیارد تومان) در سال تخمین زده می‌شود. محققان معتقدند می‌توان راهکاری برای صرفه‌جویی و ذخیره این مبلغ عظیم یافت و در صورتی که تمام خودرو‌های موجود در آمریکا به‌صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به راننده طراحی شوند، می‌توان تا 306 میلیارد دلار در سال صرفه‌جویی کرد. به‌منظور رسیدن به این اعداد و ارقام متخصصان فناوری موقعیت‌یابی جهانی (GPS) محاسبه کرده‌اند که با تولید خودروهای بدون راننده، صرفه‌جویی در تولید ناخالص داخلی نه‌تنها در آمریکا، بلکه در 73 کشور دیگر در جهان اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۷۳

ایالات متحده آمریکا با هزینه 340 میلیارد دلار در سال در صدر کشورهایی است که در بخش تولید ناخالص داخلی بیشترین ضرر ناشی از تصادفات خودروها را متحمل می‌شود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 90 درصد تصادفات صورت گرفته، ناشی از خطای انسانی است. بنابراین از نقطه نظر مالی حذف چنین عاملی در صرفه‌جویی هزینه‌ها بسیار سودمند است.

لاسیل میشات، رئیس سازمان جهانی موقعیت یاب تخصصی می‌گوید: وقتی می‌بینیم هر سال چنین هزینه سرسام آوری بابت تصادفات رانندگی می‌پردازیم، آنگاه متوجه می‌شویم استفاده از فناوری ماشین‌های بدون راننده چقدر سودمند بوده و به میزان قابل توجهی از بروز تصادفات رانندگی جلوگیری می‌کند.

معمولا دولت و دولتمردان حاضر به سرمایه‌گذاری در مطالعات و تحقیقات علمی روی چنین حوزه‌هایی نیستند، مگر شواهد مستدلی وجود داشته باشد تا آنها به این کار راغب شوند. ما در اینجا با ارائه دلایل اقتصادی محکم ثابت کرده‌ایم سرمایه‌گذاری روی فناوری ماشین‌های بدون راننده لازم بوده و علاوه بر صرفه اقتصادی بسیار بزرگ، باعث بهبود آشکار امنیت جانی رانندگان و سرنشینان خودروها می‌شود.

بر اساس گزارش نشریه دِهیل (The Hill) با وجود تمام مزایای اقتصادی و بهبود ایمنی شهروندان، فناوری خودروهای خودران در زمانی ظهور کرده که تلفات رانندگی با رقم 35 هزار و 92 نفر در آمریکا، مرگ و میر سالانه ناشی از تصادفات به بیشترین میزان خود در نیم قرن اخیر رسیده است.

منبع: carscoops.com

مترجم: آتنا حسن‌آبادی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها