مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از سرشماری بهاره قرقاول در زیستگاه های این استان خبر داد و تعداد آن را حداقل 431 طاقه قرقاول در زیستگاههای استان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۸۶

به گزارش ایسنا، محمد خداپرست گفت: این سرشماری بهاره برای گونه قرقاول در زیستگاه های شکار ممنوع نوار مرزی شهرستان های گرمی ، پارس آباد و بیله سوار انجام شده است.

به گفته مدیرکل حفاظت و محیط زیست اردبیل این سرشماری با توجه به رفتارشناسی این گونه پرندگان در فصل جفت یابی و بروز علایم طبیعی از طرف گونه نر جهت انتخاب جفت و قلمرو و ایجاد آوای خاص در هر روز صبح یک ساعت پیش از طلوع آفتاب و یک ساعت پس از آن، گروه های سرشماری واحدهای شهرستانی با پشتیبانی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل اقدام به سرشماری آنها کرده‌اند.

وی یادآور شد: با شمارش و ثبت آواهای گونه نر در 19 زیستگاه با مساحتی در حدود 140 هزار هکتار در سطح استان ، حداقل جمعیت این گونه جمعا 431 طاقه قرقاول برآورد شد.

خداپرست با اشاره به اینکه قرقاول نماد حیات وحش استان اردبیل است گفت: با توجه به برنامه های حفاظتی و پایش مستمر زیستگاه های قرقاول و ممنوعیت شکار و صید در این مناطق و همچنین همکاری عوامل مرزبانی در این امر مهم، وضعیت و جمعیت این گونه رو به بهبود ارزیابی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها