ترامپ و پوتین درباره آتش‌بس سوریه به توافق رسیدند

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای آمریکا و روسیه، برای برقراری آتش‌بسی جدید در سوریه به توافق رسیدند. این توافق برای برقراری "مناطق عاری از درگیری" در جنوب غرب سوریه است.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۱۴
ترامپ و پوتین درباره آتش‌بس سوریه به توافق رسیدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ها،سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، که به همراه رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش در مذاکرات حاضر بود، گفته است این توافق از یکشنبه اجرا می‌شود.

دولت اردن هم با تایید این توافق گفته است که در برقراری آتش‌بس همکاری خواهد کرد.

در هفته‌های گذشته منطقه مرزی مشترک بین سوریه با اردن و عراق، صحنه درگیری نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، و نیروهای حامی بشار اسد بوده است.

توافق جدید در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان اعلام شده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، گفت فرق این توافق جدید با توافق‌های مشابه در گذشته این است که این بار روسیه به اجرای آن متعهد است.

تیلرسون ابراز امیدواری کرده است که بتوان برای مناطق دیگر هم به توافق‌هایی مشابه رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که توافق امروز حاصل ماه‌ها مذاکره پشت پرده بین روسیه و آمریکا است.

ترامپ در پایان دیدار با ولادیمیر پوتین هم ملاقاتی داشته و این دیدار را "مایه افتخار" دانسته است. ولادیمیر پوتین هم گفته است که دیدار با دونالد ترامپ برای او "مایه خوشوقتی" است.

رئیس جمهور روسیه با ابراز خرسندی از ملاقات حضوری با همتای آمریکایی‌اش گفت: "صحبت‌های تلفنی اصلا کافی نیست."

با توجه به اتهام‌های مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تشدید فعالیت‌های نظامی کره شمالی، ادامه بحران سوریه و مواضع متفاوت دونالد ترامپ با دیگر رهبران غربی، ناظران اهمیت ویژه‌ای برای ملاقات او با ولادیمیر پوتین قائل هستند.

دیدار ترامپ و پوتین حدود دو ساعت و نیم طول کشید.

به گزارش اینترفاکس پوتین پس از پایان ملاقات گفت: "مسائل بسیاری برای بحث داشتیم، از جمله اوکراین، سوریه و مسائل دیگر، همین طور موضوعات دوجانبه. ما به موضوع مبارزه با تروریسم و امنیت سایبری هم پرداختیم."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها