مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: طرح استفاده از منابع آب نامتعارف و خاک های شور شمال استان با تولید گیاهان شورزی در گلستان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۱۰

به گزارش ایسنا، علی نظری اظهار کرد: در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 35 درصد کاهش نزولات مواجه هستیم و کاهش بارش ها موجب کاهش رواناب رودخانه ها، تغییر اقلیم و رژیم بارش، خشکسالی و همچنین برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی موجب کاهش ذخایر و از بین رفتن آنها شده است.

وی با بیان این که در بخش آب در استان بویژه در شمال استان وضعیت خوبی نداریم، تصریح کرد: 480 هزار هکتار از اراضی شمال استان برای اجرای طرح زهکشی و آبیاری مورد مطالعه قرار گرفته است که 280 هزار هکتار آن در اولویت اجرا قرار گرفت.

نظری تصریح کرد: اجرای طرح پایلوت مزارع شورزی و استفاده از منابع آب نامتعارف و خاک های شور شمال استان با تولید گیاهان شورزی در سطح 150 هکتار به صورت پایلوت می تواند گامی موثر در جهت توسعه پایدار استان باشد.رئیس ستاد فناوری، آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: کشور ما از نظر منابع آبی و خاکی اگر چه محدود است، اما ظرفیتی بیش از مقدار کنونی دارد.

بهرامی بیان کرد: یکی از ضعف های اساسی ما در چنین اقداماتی ندیدن چرخه کامل تولید تا بازار است و به همین دلیل باید با مشارکت صنعت و دانشگاه مدل های اقتصادی ای تعریف شود که برای مردم به صرفه و عملیاتی باشد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها