مقاومت در برابر واگذاری‌ها به بخش‌خصوصی زیاد است

وزیر اقتصاد با بیان این که در حوزه واگذاری‌ها به بخش خصوصی، فشار و مقاومت‌ها زیاد است، گفت: اولویت ما در دور جدید، واگذاری به بخش‌خصوصی واقعی است و انتظار داریم فعالان اقتصادی هم از ما حمایت کنند.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۰۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در شصت و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر اصلاح روند واگذاری‌ها به نفع بخش خصوصی واقعی تاکید کرد.

وی گفت: اگر واگذاری‌های چند هزار میلیاردی را مفت به شبه دولتی‌ها انجام دهیم، اعتراضی وجود ندارد، اما اگر به بخش‌خصوصی واقعی 20 تا 50 درصد بالاتر از قیمت واقعی هم واگذار کنیم صدای همه در می‌آید. وی با بیان این‌که واگذاری‌ها به بخش‌خصوصی واقعی باید بیشتر شود، افزود: در حوزه واگذاری‌ها، فشار و مقاومت‌ها زیاد است حتی قبل از این جلسه که در مجلس حضور داشتم از 22سوال مطرح شده، مهم‌ترین سوال مربوط به واگذاری‌ها بود.

وی با بیان این‌که تغییر مالکیت در جهت اصلاح ساختار اقتصادی کشور است، گفت: در اجرای سیاست‌های اصل‌44 گله‌مندی وجود دارد مبنی بر این‌که واگذاری‌ها بدرستی اجرا نشده است. از این‌رو اولویت ما در دور جدید، واگذاری به بخش‌خصوصی واقعی است و انتظار داریم فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی هم از ما حمایت کنند.

طیب‌نیا با اشاره به این‌که دولت همچنان یکه‌تاز اقتصاد کشور است، افزود: در سال‌های اخیر بخش شبه‌دولتی جایگزین بخش‌دولتی شده و شرایط را برای بخش‌خصوصی سخت‌تر و تنگ‌تر کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بهبود فضای کسب‌وکار را اولویت جدی دولت دانست و گفت: در این باره هیات مقررات‌زدایی باید فعال‌تر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها