هراس صهیونیست‌ها از پیروزی محور مقاومت در سوریه

اقدام تروریستی تکفیری‌ها در دمشق، ده‌ها کشته و مجروح برجا گذاشت

به دنبال شکست تروریست‌ها در جبهه قنیطره، صهیونیست‌ها به فکر یاری دادن به تروریست‌ها افتاده و با حملات ایذایی خود به ارتش سوریه سعی کردند به آنها روحیه بدهند. در همین حال گروه‌های تروریستی تکفیری به دنبال شکست‌های اخیر خود درصدد انتقام‌ گرفتن از مردم بی‌پناه دمشق برآمده و سه خودروی بمب‌گذاری شده را روانه این شهر کردند. خوشبختانه با هوشیاری نیروهای امنیتی سوریه دو عدد از این خودروها پیش از رسیدن به شهر منهدم شد و تنها راننده یکی از خودروها موفق شد خود را به میدان التحریر در مرکز دمشق رسانده و منفجر کند. در اثر انفجار این خودرو دست‌کم 8 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. شبکه الجزیره تعداد کشته‌های این انفجار را 19 نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۳۸

گزارش‌های خبری نشان می‌دهد صبح دیروز صدای انفجار مهیبی در دمشق شنیده شد و بلافاصله دود غلیظی آسمان را فرا گرفت. نیروهای نظامی بسرعت کنترل شهر را در دست گرفته و ورود و خروج وسایل نقلیه و شهروندان را زیر نظر گرفتند. منابع سوری از بر جا ماندن خسارت‌های فراوان و قربانیان زیاد در نتیجه این انفجار تروریستی خبر می‌دهند اما هنوز آماری رسمی در این باره منتشر نشده است.

به گفته تلویزیون دولتی سوریه این خودروها قصد داشتند وارد مرکز پایتخت شوند که در این صورت میزان تلفات بسیار بیشتر از اینها می‌شد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است، اما احتمال می‌رود این جنایت از سوی گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره صورت گرفته باشد. طی روزهای گذشته ارتش سوریه ضربات سنگینی را بر این گروه و متحدانش در قنیطره وارد آورد. درهمین ارتباط روز گذشته شبکه خبری المیادین از هلاکت سرکرده نظامی گروه تروریستی موسوم به «تحریر الشام» در حومه «قنیطره» سوریه خبر داد. به گزارش این منبع، ابوعبدالله النعیمی، سرکرده نظامی گروه تروریستی موسوم به «تحریر الشام» در حومه قنیطره سوریه کشته شد. ائتلاف تروریست‌های موسوم به «هیات تحریر الشام» با پیوستن پنج گروه مسلح تروریستی ازجمله «جبهه فتح الشام» تشکیل شده است.

حملات معنادار صهیونیست‌ها

به دنبال شکست تروریست‌ها در جبهه قنیطره، صهیونیست‌ها به فکر یاری دادن به تروریست‌ها افتاده و با حملات ایذایی خود به ارتش سوریه سعی کردند به آنها روحیه بدهند. روز گذشته برای ششمین بار هواپیماهای صهیونیستی با شلیک سه فروند موشک از ارتفاعات جولان اشغالی، گردان توپخانه ارتش سوریه را در منطقه نبع الفوار هدف قرار دادند. این حمله تلفاتی نداشت، اما ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای آن را «حمایت از گروه تکفیری جبهه النصره» توصیف کرد. همچنین گفته شد ارتش رژیم صهیونیستی مواضع ارتش سوریه در قنیطره را گلوله‌باران توپخانه‌ای هم کرده است.

بعضی منابع می‌گویند چند روزی است تروریست‌های جبهه النصره به عمد خمپاره‌ای سرگردان به سمت بلندی‌های جولان اشغالی شلیک می‌کنند تا به این وسیله پای صهیونیست‌ها را به درگیری‌های سوریه بکشانند. صفحه توییتر ارتش رژیم صهیونیستی با تائید خبر حمله به خاک سوریه مدعی شد، این حمله در پاسخ به خمپاره‌ای بود که به اراضی اشغالی شلیک شد. شبکه تلویزیونی الجزیره پنجشنبه گذشته گزارش داد، یک گلوله خمپاره هنگام حضور نتانیاهو در بلندی‌های اشغالی جولان به این مناطق اصابت کرد، اقدامی که با واکنش ارتش اسرائیل و هدف قرار گرفتن پایگاه‌های ارتش سوریه مواجه شد. صهیونیست‌ها قبلا با بیان این ‌که این ‌گونه حملات مربوط به درگیری‌های داخلی سوریه است، از نشان دادن هر گونه واکنشی پرهیز می‌کردند، اما به نظر می‌رسد در یک توافق نانوشته این روزها تروریست‌ها به این وسیله از صهیونیست‌ها کمک می‌خواهند و آنها نیز به یاری تروریست‌ها می‌شتابند.

حضور نظامی آمریکا

در یک تحول دیگر ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد، ناو هواپیمابر جورج بوش در سواحل حیفا برای یک هفته پهلو گرفته است. مقامات صهیونیستی می‌گویند، اعزام ناو آمریکایی در راستای تلاش ائتلاف ضد داعش و در جهت تقویت امنیت اسرائیل صورت گرفته است، اما بعضی کارشناسان، علت و انگیزه انتقال این ناو را تشدید حضور نظامی آمریکا به دلیل حساسیت روزافزون تحولات سوریه می‌دانند و می‌گویند، شکست تروریست‌ها و برچیده شدن بساط تکفیری‌های داعش موجب می‌شود، قدرت‌های خارجی بهانه‌ای برای حضور درسوریه نداشته باشند. از این رو آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با ایجاد پایگاه‌های نظامی در بعضی نقاط سوریه و اعزام ناوهای جنگی خود، این حضور را برای آینده تضمین کنند.

ناو جورج بوش قرار است تا چهارشنبه دراین منطقه باشد. این ناو هواپیمابر آمریکایی با 5700 سرباز آمریکایی روز شنبه مقابل بندر حیفا پهلو گرفت. این ناو هواپیمابر 330 متر طول و معادل 20 طبقه ارتفاع دارد و دارای دو موتور است که با انرژی هسته‌ای کار می‌کند. گفته می‌شود، این ناوهواپیمابر جدیدترین و بزرگ‌ترین ناوگروه آمریکایی است که می‌تواند 90 هواپیما یا جنگنده از انواع مختلف را به اضافه کادری متشکل از 5000 سرباز در خود جای دهد. درحاشیه این اقدام، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت، هرچند دولت ترامپ با سرنگونی یک جنگنده سوری به صورت مستقیم، خود را وارد درگیری‌های سوریه کرد، اما او در عین حال تلاش می‌کند از رویارویی مستقیم با نیروهای ایرانی و روسی در سوریه اجتناب کند.

تکذیب یک ادعای دروغین

فرماندهی کل ارتش سوریه اخبار منتشر شده درباره استفاده نیروهای دولتی از گاز کلر در شهرک عین ترما در حومه شرقی دمشق را تکذیب کرد. در بیانیه ارتش سوریه آمده است، ما این ادعاها را به طور کامل تکذیب می‌کنیم. ارتش سوریه هیچ گاه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد و اصولا چنین سلاحی در اختیار ندارد. انگیزه انتشار این ادعاها برای همگان آشکار شده و بر کسی پوشیده نیست. گروه‌های تروریستی برای توجیه شکست‌ها و خسارت‌های سنگین خود، این اخبار دروغین را منتشر می‌کنند.

گروه شورشی فیلق الرحمن روز شنبه مدعی شده بود بیش از 30 تن در حمله شیمیایی ارتش سوریه در عین ترما مصدوم شده‌اند. این ادعا در راستای تهدیدهای اخیر آمریکا بود که مدعی شد، دمشق در حال آماده شدن برای یک حمله شیمیایی است و به دولت سوریه هشدار داد، در صورت وقوع چنین حمله‌ای بشدت مجازات خواهد شد. شهرک عین ترما و برخی مناطق اطراف آن بیش از پنج سال در کنترل شورشیان بود و به واسطه مقاومت سرسختانه آنها به منطقه مرگ مشهور شده بود. این شهرک اخیرا به کنترل ارتش سوریه درآمد. پیشروی ارتش سوریه در این منطقه می‌تواند خطوط امدادی شورشیان در منطقه جوبر، آخرین پایگاه مهم مخالفان در داخل دمشق را قطع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها