چهار شرکت بزرگ دنیای فناوری شامل گوگل، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب برای مبارزه با تروریسم، انجمن اینترنتی جهانی تشکیل داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۸۵

این گروه از ابزاری تکنیکی برای حذف و شناسایی عکس‌های خشن و تبلیغات تروریستی استفاده خواهند کرد. از دیگر اهداف این انجمن اینترنتی، تشکیل کمیسیون تحقیق و استفاده از کارشناسان علمی و سیاسی برای یادگیری بیشتر درباره تروریسم است. این چهار شرکت بیانیه‌ای را در توییتر منتشر کرده‌اند و در آن درباره همکاری با شرکت‌های کوچک‌تر فناوری، دولت‌ها، گروه‌های فراملی، گروه‌های مدنی و دانشگاهی برای تقویت بیشتر نوشته‌اند.

رونمایی نینتندو از کنسول جدید

نینتندو از کنسول SNES Classic Edition، نسخه جدید و کوچک‌تر کنسول کلاسیک، رونمایی کرد. این مینی‌کنسول به‌صورت پیش‌فرض از 21 بازی ویدئویی قدیمی از جمله سوپر ماریو کارت، سوپر ماریو ورلد و The Legend of Zelda: A Link to the Past پشتیبانی می‌کند. نینتندو این کنسول خود را 29 سپتامبر (7مهر) با قیمت 80 دلار روانه بازار خواهد کرد.

روزی برای رسانه‌های اجتماعی

سال 2010 سایت Mashable که در زمینه رسانه‌های اجتماعی فعالیت گسترده‌ای دارد، 30 ژوئن (نهم تیر) را روز رسانه‌های اجتماعی نامگذاری کرد. هدف این سایت، شناخت تاثیر رسانه‌های اجتماعی و گرامیداشت این پدیده جدید دنیای وب بود. در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند هرم قدرت را تغییر دهند و مردم عادی نیز از طریق بستری که شبکه‌های اجتماعی در اختیارشان قرار می‌دهد، در مقابل ارتباطات تک‌سویه و از بالا به پایین رسانه‌های جریان اصلی، ارتباطات دوسویه و افقی را شکل داده‌اند. تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی به سیاست نیز کشیده شده و سیاستمداران زیادی از قدرت شبکه‌های اجتماعی برای همراه کردن مردم با خود استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها