4 سال از حماسه اولسان گذشت / گلی که «گوچی» را جاودانه کرد

در حالی که چند روز بیشتر از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی نمی گذرد به سالگرد صعود حماسی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 می رسیم.
کد خبر: ۱۰۴۲۸۱۴
4 سال از حماسه اولسان گذشت / گلی که «گوچی» را جاودانه کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، چهار سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل تیم ملی فوتبال کره جنوبی جواز حضور در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل را به دست آورد.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی که چهار سال پیش بر خلاف دوره اخیر کارش به اما و اگر کشیده بود و حتی تا آستانه حذف از جام جهانی پیش رفت در شهر اولسان کره جنوبی به مصاف تیم ملی فوتبال این کشور رفت.

پیش از این دیدار، سرمربی کره جنوبی حسابی برای ایران و البته کارلوس کی روش رجز خوانی کرده بود.

او گفته بود که ترجیح می دهد تیم ملی فوتبال ازبکستان به جای ایران به جام جهانی برود و به همین دلیل کره جنوبی به هر شکل ممکن ایران را شکست می دهد. اما نقشه های سرمربی کره ای ها بر باد رفت چرا که رضا قوچان نژاد با گلی که به ثمر رساند هم پیروزی بسیار شیرین ایران را در اولسان رقم زد و هم باعث شد ایران به جام جهانی 2014 برزیل راه پیدا کند.

دیدار ایران و کره جنوبی شاید هرگز به پای دیدار ایران و استرالیا نرسد اما یکی از ماندگارترین پیروزی های تاریخ فوتبال ایران است که از یاد هواداران و فوتبالدوستان نمی رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها