دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا،کریستوفر ری را به عنوان نامزد ریاست پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی معرفی کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۶۲
ترامپ  رئیس جدید اف‌بی‌آی را معرفی کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی بی سی ، این سمت پس از آن که دونالد ترامپ، جیمز کومی رئیس سابق اف‎بی‌آی را در اقدامی ناگهانی و جنجالی برکنار کرد، خالی مانده بود.

کریستوفر ری در زمان حکومت جرج دبلیو بوش طی سال های ۲۰۰۳ - ۲۰۰۵ به عنوان معاون دادستان کل آمریکا ایفای وظیفه می‌کرد.

او همچنین در یکی از پرونده‌های جنجالی، وکالت کریس کریستی، فرماندار جمهوریخواه نیوجرسی و یکی از حامیان ترامپ را برعهده داشت.

انتصاب او باید توسط مجلس سنا تصویب شود.

ترامپ روز چهارشنبه در توییتی کریستوفر ری را مردی با اعتبار بدون هرگونه عیب و نقص خوانده است.

او که فارغ‌التحصیل حقوق از دانشگاه ییل است در حال حاضر شرکت حقوقی «کینگ اند اسپالدینگ» کار می‌کند. این شرکت در در واشنگتن و آتلانتا دفتر دارد.

در زمان کار در وزارت دادگستری او رهبر بخش جنایی این وزارت بود، که نظارت بر پرونده های بزرگ تقلب از جمله شرکت غول‌پیکر انرژی «انرون» را بر عهده داشت.

سایت شرکت حقوقی «کینگ اند اسپالدینگ» نوشته است کریستوفر ری از مسئولان تهیه پاسخ وزارت دادگستری به حملات یازده سپتامبر بوده و در نظارت بر اقدامات قانونی و عملیاتی در جنگ در حال ادامه با تروریسم نقش کلیدی داشته است،

ترامپ قبلا گفته بود ممکن است یک سیاستمداررا به این سمت انتصاب کند اما معمولا افراد غیرسیاسی به این سمت منصوب شده اند.

معرفی کریستوفر ری یک روز قبل ازاینکه جیمز کومی، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) برای شهادت در مجلس سنای این کشور حاضر شود، انجام گرفت.

انتظار می‌رود جیمز کومی در این جلسه درباره این ادعا که دونالد ترامپ از او خواسته بود تا درباره تماس‌های یکی از مشاورانش با مقامات روس تحقیق نکند به سوالاتی پاسخ دهد.

شهادت جیمز کومی از طریق تلویزیون و آنلاین پخش خواهد شد. او همچنین باپرسش های حساس سناتورها در یک جلسه خصوصی رو به رو خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها