دفتر ریاست ‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد، این کشور هرگونه استقرار بیشتر تجهیزات سامانه دفاع موشکی «تاد» آمریکا را تا زمان تکمیل ارزیابی تاثیر زیست محیطی این طرح، به حال تعلیق درمی‌آورد.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۴۷

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سال گذشته میلادی سئول در دوره ریاست جمهوری پارک گئون‌های با استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در خاک خود به بهانه مقابله با تهدید هسته‌ای کره شمالی موافقت کرد.

تاکنون در راستای این طرح دو پرتابگر موشکی این سامانه در شهر سئونگ جو در جنوب کره‌‌جنوبی مستقر شده‌اند اما صدها ساکن این شهر علیه این استقرار اعتراضات گسترده انجام دادند. یک مقام ارشد دفتر ریاست‌جمهوری کره‌‌جنوبی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر لزومی برای خارج ساختن دو پرتابگری که مستقر شده وجود ندارد.

این مقام افزود: با وجود این استقرار، تجهیزات بیشتر این سامانه باید بعد از پایان گزارش مربوط به ارزیابی محیط‌زیستی این طرح انجام شود و ما هم‌اکنون این فرآیند استقرار را آن‌قدر فوری نمی‌دانیم که بخواهیم از ارزیابی تاثیر محیط‌زیستی صرف نظر کنیم. این تعلیق دو روز بعد از آن اعلام شده که مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌‌جنوبی دستور تحقیقات مناسب درباره تاثیر زیست‌محیطی بالقوه پرتابگرهای موشکی سامانه تاد در منطقه را صادر کرد. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها