نوشیدن قهوه بیشتر موجب کاهش سرطان کبد می‌شود

طبق نتایج یک مطالعه جدید، نوشیدن قهوه بیشتر در روز ریسک ابتلا به شایع‌ترین نوع سرطان ابتدایی کبد را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۹۱

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان دریافتند؛ نوشیدن یک فنجان قهوه بیشتر در روز با کاهش 20 درصدی ابتلا به HCC و دو فنجان بیشتر با کاهش 35 درصدی ابتلا به این بیماری همراه است و نوشیدن بیش از پنج فنجان قهوه این خطر را نصف می‌کند. ترکیب مولکول‌های یافت شده در قهوه دارای خواص آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب، ضدسرطان و سایر خواص مفید دیگری است که دانشمندان معتقدند موجب کاهش ریسک بیماری مزمن کبدی و سرطان کبد در افراد مصرف‌کننده قهوه می‌شود.

محققان با بررسی داده‌های 26 مطالعه قبلی که شامل بیش از 5/2میلیون شرکت‌کننده بوده است، خطرات مرتبط با ابتلا به HCC را برای نوشیدن بین یک و پنج فنجان قهوه کافئین‌دار در روز ارزیابی کردند.

بیماری HCC دومین علت مرگ ناشی از سرطان در جهان است چرا که تشخیص آن ضعیف بوده و دارای فراوانی ابتلای بالا بخصوص در چین و آسیای جنوب شرقی است و در افرادی که در حال حاضر از بیماری مزمن کبدی رنج می‌برند بروز می‌کند.

طبق پیش‌بینی‌ها، تا سال 2030، شمار موارد ابتلای جدید در سال تا 50 درصد افزایش یافته و به بیش از 2/1میلیون نفر خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها