یک روان‌شناس عنوان کرد: اگر رسانه‌های ایرانی به توانمندی هنری خود تکیه کرده و با اتکا به هنر اصیل ایرانی برنامه تهیه کنند، مخاطبی برای رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای باقی نخواهد ماند.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۱۸

دکتر مستوره سادات‌مدرسی که در برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» شبکه رادیویی گفت‌وگو با موضوع بررسی نقش ماهواره در افزایش طلاق سخن می‌گفت، با اشاره به فنون و تکنیک‌های فرهنگ‌های ناشناخته، گفت: بسیاری از فرهنگ‌های ناشناخته با فنون و تکنیک‌هایی تخصصی و با ظرافت و دقت کامل وارد محیط خانواده و افکار افراد می‌شود، به همین دلیل آشنایی با تکنیک‌های رسانه‌ای برای تمام افراد یک امر ضروری به حساب می‌آید.

وی با اشاره به فرهنگ اصیل ایرانی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از فرهنگ‌های ناشناخته دارای تاثیراتی هستند که همواره از آنها به عنوان تهدید یاد می‌شود.

این روان‌شناس ایرانی با بیان این که خطرات و تهدیدهای فرهنگ‌های ناشناخته همیشه دارای ارائه‌هایی زیبا هستند، عنوان کرد: ورود تهدیدهای فرهنگی به داخل کشور با ایجاد نگرش‌های گوناگون، باورهای ذهنی افراد را دگرگون ساخته و سبک زندگی جامعه را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به ارتباط رسانه و هنر اذعان کرد: اگر رسانه‌های ایرانی به توانمندی هنری خود تکیه کرده و با اتکا به هنر اصیل ایرانی برنامه‌های خود را تهیه و تدوین کنند، مخاطبی برای رسانه‌های غیرایرانی یا شبکه‌های ماهواره‌ای باقی نخواهد ماند.

دکتر سادات مدرسی با بیان این که بسیاری از برنامه‌های خانواده در شبکه‌های ماهواره‌ای در کشورهای ترکیه و آمریکای جنوبی تولید می‌شوند، گفت: کشورهای تولیدکننده برنامه‌های خانواده امروزه با مشکلات بسیاری در حوزه خانه و خانواده مواجه هستند، بر همین اساس برنامه‌های تولید شده در این کشورها چهره خانواده را در نگاه ایرانی، لکهدار و بی‌رنگ می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها