معاون اول رئیس جمهور، ‌تصویب‌نامه هیات وزیران درباره اختصاص اعتبار به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله درمناطق روستایی بخش کالپوش شهرستان میامی را در استان سمنان ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۷۴

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه 31 اردیبهشت 1396 به پیشنهاد وزارت کشور تصویب کرد، ‌مبلغ 50 میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای و به منظور پرداخت کمک بلاعوض برای احداث هزار واحد مسکونی روستایی خسارت‌دیده ناشی از زلزله در مناطق روستایی بخش کالپوش از توابع شهرستان میامی استان سمنان (به ازای هر واحد مبلغ 50 میلیون ریال) در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار ‏گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

همچنین مبلغ 260 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت (با سود و کارمزد 4 درصد در مناطق روستایی) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل به شرح جدول زیر و با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بین آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله بخش کالپوش از توابع شهرستان میامی استان سمنان با ضمانت زنجیره‌ای به منظور بازسازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت می‌شود. بدهی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک‌ها،‌ مانع دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

براین اساس، سازمان برنامه و بودجه کشور، پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین‌شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت‌دیدگان را تضمین و تعهد می‌کند که هزینه‌های یادشده، پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش‌بینی و منظور و به شبکه بانکی پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها