تظاهرات در اراضی اشغالی در حمایت از راهکار دو دولتی

هزاران اسرائیلی شنبه شب به دعوت جنبش «صلح اکنون» در تائید راهکار دو دولتی دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات در آستانه پنجاهمین سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۵۸۷۵

این تظاهرات گسترده را جنبش صلح اکنون که یک نهاد غیردولتی مخالف با شهرک‌سازی‌هاست به راه انداخت و در آن تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین سردادند. جنبش صلح اکنون در سال 1978 میلادی در حین مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی و مصر تشکیل شد. این گروه، قدیمی‌ترین جنبش صلح در فلسطین اشغالی به شمار می‌رود و به «اصل زمین در برابر صلح» معتقد و مخالف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی است.

به گزارش فارس، تظاهر‌کنندگان پلاکاردی بزرگ در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «دو دولت؛ امیدی واحد». «آوی بوسکیلا» رئیس اجرایی جنبش «اکنون صلح» گفت: این تظاهرات با هدف بازگرداندن امید برای صلح و رد اقدامات اشغالگرانه و خشونت نژادپرستانه برگزار شده است.

او ادامه داد: اکنون وقت آن رسیده که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به جهان ثابت کنند که بخش عظیمی از آنها مخالف اشغالگری هستند و حصول راهکار دو دولتی را می‌خواهند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی به هزاران تظاهرکننده اسرائیلی‌ گفت: ما با هم صلح شجاعانه را می‌سازیم و هیچ صدایی بلندتر از صدای صلح عادلانه و حق ملت‌ها در آزادی و تعیین سرنوشت نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها