چاپ سه‌بعدی شیرینی در آشپزخانه

فریتز هوف، یک کارشناس برجسته فناوری پرینت مواد غذایی در آزمایشگاه فرآورده‌های خوراکی دانشگاه ماستریخت هلند اعلام کرد: دستگاه پرینتر سه‌بعدی که می‌تواند شکلات را با اشکال مختلف آماده کند، کمتر از سه سال تا آشپزخانه شما فاصله دارد.
کد خبر: ۱۰۳۵۳۸۶
چاپ سه‌بعدی شیرینی در آشپزخانه

هوف می‌افزاید: شرکت ما اواخر امسال یک دستگاه پرینتر در مقیاس صنعتی عرضه می‌کند که می‌تواند بدون وقفه در مقادیر بالا شکلات پرینت کند.

وی پیش‌بینی کرد، تولید این دستگاه با اندازه‌ای در حد یک ماکروفر از سوی لوازم خانگی مورد پیگیری قرار بگیرد و 2000 دلار قیمت‌گذاری شود.

او گفت: مردم تا چند سال پیش چیزی درباره اسپرسو نمی‌دانستند، اما کسانی که دنبال قهوه خوب هستند، حتی دستگاه‌های اسپرسو 2000 دلاری را خریداری کرده‌اند.

پرینتر سه‌بعدی شکلات، شبیه یک سرآشپز ماهر کار می‌کند که قصد آماده کردن خامه یا فرنی با طرح زیبا را دارد. با این تفاوت که می‌تواند این فرآیند را دقیق و بسیار تکرار کند. هر چیزی که از سوزن توخالی این دستگاه تخلیه شود، می‌تواند به صورت سه‌بعدی پرینت شود. فریتز خاطرنشان کرد: شکلات برای پرینت ایده‌‌آل است، چرا‌که در دمای اتاق جامد باقی می‌ماند. البته درباره گوجه فرنگی این کار کمی مشکل خواهد شد، چون با مخلوط گوجه نمی‌توان محصول خاصی درست کرد./ ایانا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها