در حالی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها مقرر کرده بود، یارانه اقشار کم‌درآمد جامعه همچون مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از ماه گذشته دو برابر شود اما ابهامات فراوانی درخصوص واریز یا عدم واریز یارانه دو برابری این قشر جامعه وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۲۹

به گزارش میزان، در حالی هفته گذشته هفتاد و پنجمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که دولت در ماه قبل با توجه به وعده‌ای که داده بود، یارانه اقشار کم‌درآمد جامعه همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی را افزایش داد.

علاوه بر این در روزهای قبل از واریز هفتاد و پنجمین مرحله یارانه نقدی پیامکی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای برخی سرپرستان خانوار ارسال شد مبنی بر وصل مجدد یارانه، اما نکته قابل توجه اینجاست که برخی از این خانوارها در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از دریافت یارانه انصراف داده بودند اما پیامکی مبنی بر وصل مجدد یارانه‌شان دریافت کردند که این موضوع نیز با توجه به نزدیکی به انتخابات در حالت تعلیق قرار گرفت و قرار شد تا وصل مجدد یارانه این خانوارها به دوره‌های بعد موکول شود.

در این میان سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که پیامک واریز مجدد یارانه‌ها برای خانوارهایی ارسال شده که نسبت به قطع یارانه خود معترض بوده‌اند که این اقدام در ماه‌های گذشته نیز صورت می‌گرفت اما بیشتر افرادی که پیامک سازمان هدفمندی یارانه‌ها را دریافت کردند جزو افراد انصرافی بودند.

همچنین با وجود ثابت بودن رقم بودجه هدفمندی یارانه‌ها هنوز منابع تأمین‌کننده یارانه دو برابری اقشار کم‌درآمد جامعه مشخص نیست.

به این ترتیب، روند افزایش یارانه اقشار کم‌درآمد جامعه در سال جاری در ابهام بوده و منابع تأمین آن نیز مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها