امروز و فردا، کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در هند برگزار می‌شود

فرصتی تازه برای جوانان اشکانی

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، امروز و فردا در دهلی نو برگزار می‌شود و علی اشکانی، آزمون سخت خود را در این رقابت‌ها آغاز می‌کند. بعد از حدود هشت ماه از انتخاب سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، اشکانی با شناسایی داشته‌هایش اینک به دنبال ارزیابی دقیقی از میزان توانمندی تیم جوانش در قهرمانی آسیاست. اشکانی در این مدت با چالش‌هایی هم روبه رو بود اما حمایت فدراسیون از این مربی جوان، خیال او را برای کار در این مدت و برگزاری پیکارهای قهرمانی آسیا راحت کرده است. اشکانی تیم خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بست که در این میان، سه کشتی‌گیر (سامان عبدولی، بیابانگرد و طاهری)‌ در دوره قبل به میدان رفتند و مهدی‌زاده نیز سال قبل‌تر از آن قهرمان آسیا شده بود. چهار کشتی‌گیر دیگر (ارسلان، پَشتام، نوری و صالحی‌زاده)‌ برای نخستین بار حضور در مسابقات بزرگسالان را آن هم در یک میدان رسمی تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۴۴

پژمان پَشتام

شاید خیلی‌ها ندانند این کشتی‌گیر در مسابقات آسیایی سال 2011 عضو تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان بود و به عنوان هفتم رسید. وی سال 2015 نیز در مسابقات ارتش‌های جهان به میدان رفت که با شکست در فینال نقره گرفت.

بهنام مهدی‌زاده

بهنام سال 2014 مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت، اما امسال کارش کمی سخت‌تر است. مورات رامونوف نایب قهرمان 2016 همراه نورماخان تینالی‌یف، قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی از مدعیان اصلی سنگین‌وزن در کنار مهدی‌زاده هستند.

مصطفی صالحی‌زاده

او از کشتی‌گیران خوب در رده جوانان بود، اما به حقش نرسید و اکنون فرصت دارد در کنار مهدی علیاری، مدعی پوشیدن دوبنده‌ای باشد که سال‌ها در اختیار قاسم رضایی بود . صالحی‌زاده جوان باید در این دوره با حریفان قدرتمندی در 98 کیلوگرم مبارزه کند.

علی ارسلان

ارسلان بتازگی از رده سنی جوانان به بزرگسالان آمده است و برای نخستین بار حضور در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کند. ارسلان دارنده برنز جوانان جهان است و با 22سال سن یکی از جوان ترین نفرات تیم اعزامی به آسیاست.

سامان عبدولی

او فرصت دارد با قدرت‌نمایی در آسیا، خود را به‌عنوان مدعی جدی جایگزینی حمید سوریان مطرح کند و چه بسا موفقیت در آسیا به عنوان سکوی پرتابی برای عبدولی باشد؛ هر چند رقابت او با رقبای داخلی مانند حاجی‌پور و نوربخش در آینده اش تاثیر‌گذار است.

افشین بیابانگرد

با توجه به کسوت و مدال‌های کسب شده، باتجربه‌ترین عضو تیم اعزامی به مسابقات آسیایی به شمار می‌رود. بیابانگرد با پشتوانه مدال برنز جهان و بازی‌های آسیایی و طلا و نقره آسیا به عنوان مدافع قهرمانی دوره قبل گام به این رقابت‌ها می‌گذارد.

حسین نوری‌

سرانجام بعد از سال‌ها حضور در اردوهای تیم ملی و شرکت در تورنمنت‌های مختلف نوبت به حسین نوری رسید تا در یک میدان رسمی کشتی‌گیر ایران باشد. با توجه به جای خالی این وزن بعد از خداحافظی حبیب‌الله اخلاقی، فرصت برای نوری مهیاست.

رامین طاهری

او در عین جوانی، یکی از باتجربه‌های تیم است. طاهری سال قبل با اقتدار روی سکوی قهرمانی رفت و به نظر نمی‌رسد امسال هم کار سختی برای رسیدن به مدال طلا داشته باشد هر چند مصدومیت زانوی رامین کمی او را دچار مشکل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها