رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: مسئولیت عدم اجرای استانداردهای ایمنی و کار در معادن کشور از جمله معدن آزادشهر برعهده وزارت کار و بخشی متوجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۳۷

نیره پیروزبخت دیروز در نشست خبری، با تسلیت به بازماندگان حادثه معدن آزادشهر گلستان افزود: در مورد اتفاق معدن آزادشهر ما 67 مورد استاندارد در مورد اتمسفر قابل انفجار در معادن داریم اما رعایت آنها مستلزم نظارت و بازرسی است.وی افزود: مسئولیت عدم اجرای این استانداردها بخشی به عهده وزارت کار و بخشی دیگر بر عهده وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به رعایت استاندارد‌های مورد نظر در بنزین‌های وارداتی نیز گفت: در ارزیابی سال گذشته 36 محموله وارداتی بنزین کنترل شد که 25 محموله با استاندارد منطبق بودند، اما 11 مورد دیگر مشکلاتی داشتند که موارد عدم انطباق آنها به وزارت نفت ارائه شده است.

وی درباره دلایل عدم انطباق این محموله‌ها و سرنوشت محموله‌های مشکل‌دار پاسخی به خبرنگاران نداد و گفت: گزارش آن را به وزارت نفت ارائه کردیم.

پیروزبخت در نشست خبری خود با اشاره به اجرای بازرسی کیفی بنزین افزود: رعایت استانداردهای مورد نظر این سازمان درباره بنزین یکی از اولویت‌های دولت و مسئولان بوده که براساس آخرین تصمیم‌گیری قرار است استانداردهای تعیین شده توسط وزارت نفت مورد بررسی قرار گیرد و سازمان ملی استاندارد هم بر عملکرد این نهاد در کنترل کیفیت بنزین نظارت داشته باشد.

این مقام مسئول درباره احتمال بروز برخی مشکلات به دلیل مستقیم نبودن نظارت سازمان بر کیفیت بنزین نیز گفت: از گذشته هم سازمان مستقیما در این زمینه دخالتی نداشته و خود تولیدکننده باید فاکتور‌های مورد نظر را در محصول رعایت کند، اما به دلیل حساسیت موضوع قطعا هیچ کوتاهی یا عدم‌توجه نسبت به این نکته نخواهیم داشت و بازرسی‌های سازمان به صورت دقیق انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها