ماهیگیران زبده بخوبی می دانند ماهیهای متفاوت با طعمه های مختلف شکار می شوند ماهیهای کرم خوار یا علف خوار را نمی توان با طعمه حشره صید کرد برخی ماهیها را هم فقط با توراندازی یا آن طور که در قدیم رایج بود با حصیرهایی موسوم به شیل می توان به دام انداخت
کد خبر: ۱۰۲۶۱
انسان ها نیز اگر چه ظاهرا یک تند ولی از نظر تمایلات و علاقه ها بسیار متفاوت اند در میان تولیدکنندگان فیلم سینمایی این باور که به تعداد تماشاگران منتقد وجود دارد کاملا پذیرفته شده است و بنابراین هیچ تولیدکننده ای برای این که همه مخاطبان را راضی نگه دارد فیلم نمی سازد جدا از تفاوت های فرهنگی ، اجتماعی ، سنی و جنسی تفاوت زمان اوقات فراغت در افراد مختلف در سیاستگذاری و برنامه ریزی تبلیغات تجاری از اهمیت بسزایی برخوردار است . به عنوان مثال مشخصه زمان در فیلمهای سینمایی و تا حدی تلویزیونی از سوی مخاطب انتخاب و تنظیم می شود در حالی که در تبلیغات تجاری تلویزیونی ؛ این زمان باید خلق و ایجاد شود. در تبلیغات تجاری بدون شرح عامل زمان نمی توان انواع طعمه گذاری را به روشنی تعریف کرد زمان سائقه یا پیش راندن در اصطلاح به زمانی گفته می شود که مخاطب هدف آماده دریافت پیام بازرگانی است . در ساعات شبانه روز، انسانها جدا از تفاوت های عمده نژادی ، فرهنگی ، فکری ، سنی تقریبا در ساعات معینی اعمالی مشابه انجام می دهند روزشان با شستشوی دست ، صورت یا استحمام آغاز می شود و با صبحانه ادامه می یابد زمان شروع کار روزانه اغلب مشترک است ناهار، شام هم تقریبا در زمان مشخص صرف می شود با توجه به فرض فوق ، تصور کنید تصمیم دارید کسی از دوستان یا بستگان نه چندان نزدیک خود را از مشکلی که برایتان پیش آمده است ، مطلع کنید و از او کمک بخواهید می دانید که دوست شما پرمشغله است و برای او وقت طلا است در چنین شرایطی ، اهمیت زمان طرح موضوع به مراتب مهم تر از زبان طرح آن است بنابراین با حدس و گمان و با پرس و جو از اطرافیان و دوستان ، به دنبال زمانی هستید که مزاحمت کمتری ایجاد کنید، زمان بیشتری برای گفتگو داشته باشید، دوستتان خسته و گرسنه نباشد در چنین شرایطی اگر اتفاقا بشنوید او قرار است به دیدن شما بیاید و سری به شما بزند، حتما خوشحال خواهید شد و تا زمان ملاقاتی که او مشخص خواهد کرد و نه شما صبر خواهید کرد. به هر حال، چه در صورت اول و چه در حالت دوم، شما تابع زمان دلخواه و مطلوب از سوی دوستتان هستید این زمان را که تابعی از میل مخاطب است ، در اصطلاح زمان سائقه می نامیم که در رسانه های درون خطی مانند رادیو و تلویزیون محدود به زمانی است که رسانه بیشترین مخاطب را دارد مانند قبل ، میان و بعد از فیلمهای سینمایی ، اخبار، مسابقات ورزشی و تفریحی در اوقات فراغت نشسته )غیرفعال ( با مخاطبان رادیویی و تلویزیونی مشکل صدچندان می شود. برای شرح این دشواری بار دیگر به سراغ ماهیگیر و طعمه او می رویم ماهیگیر ما می داند برای صید فلان ماهی به کدام رودخانه ، دریاچه یا آبگیر برود؛ در اول یا آخر رودخانه مستقر شود اگر دریاست ، تا چه فاصله ای از ساحل پیش رود روز صید را آغاز کند یا شب ؛ او در رودخانه ای که فقط قزل آلا زندگی می کند، انتظار صید ماهی ازون برون ندارد. زمان صید نه تنها در شبانه روز بلکه در طول فصول مشخص است ، او می داند در چه روزهایی از سال ماهیهای مهاجر به محل صید سرازیر می شوند اما در تبلیغات تلویزیونی ، صاحب کالا و سفارش دهنده تبلیغات به چند شبکه مشخص و پربیننده محدود است که به شبکه های سراسری موسوم اند زمان صائقه در این شبکه ها بسیار محدود پرهزینه است . به عبارت دیگر، ماهیگیری در این محیط و با این هزینه از نوع ماهیگیری با قلاب نیست بلکه با توراندازی و تورگذاری است خواه ناخواه در میان تور شما هشت پا لاک پشت نیز خواهد افتاد که پس از زحمت فراوان و بیرون کشیدن بهتر است آنها را دوباره به دریا بازگردانید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها