وابستگی کانال‌های تلگرامی متخلف به سرویس‌های بیگانه

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به فعالیت کانال‌های تلگرامی متخلف گفت: شما فکر می‌کنید انجام برخی کارها در فضای مجازی فردی است؟ خیر، بسیاری از اینها وابسته به سرویس‌های بیگانه هستند و حتی شاید خودشان هم این موضوع را ندانند.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۶۳

به گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: در موضوع کانال‌های تلگرامی، شش نفر در بازداشت هستند؛ اما ظرف چند ساعت پس از بازداشت، دوباره کانال‌ها فعال شدند، این نشان می‌دهد که صاحبان اصلی این کانال‌ها فعالیت‌ها را هدایت می‌کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت مقابله قاطع با مجرمان و مفسدان و عدم انفعال در مقابل آنها عنوان کرد: یکی از سیاست‌های ما این است از فعالان اقتصادی که فعالیت سالم دارند، حمایت می‌کنیم و شما بسیاری از پرونده‌ها راکه حقوقی نیست، بررسی کنید.

معاون اول دستگاه قضا یکی از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی را اشتغال دانست و افزود: اگر از بیکاری جلوگیری شود، از بسیاری از آسیب‌ها ممانعت خواهد شد. البته نمی‌گوییم هرکس بیکار بود، معتاد است؛ اما رابطه‌ای بین بیکاری و جرایم مواد مخدر و خرده فروشان مواد وجود دارد. از طرفی بین بیکاری و طلاق و فراهم شدن بستر برای شیاطین و دشمنان نیز رابطه‌ای وجود دارد و بسیاری از جرایم خرد و کلان ناشی از بیکاری است.

محسنی‌اژه‌ای با بیان این‌که ما نباید و نمی‌توانیم جایگزین دستگاه‌های اجرایی شویم، تصریح کرد: امروز یکی از گله‌مندی‌هایی که از قوه قضاییه شده این است،هر کاری که زمین مانده قوه قضاییه باید انجام دهد، در حالی که منشا و رفع بیکاری در مرحله اول و آخر به عهده قوه قضاییه نیست؛ ولی ما می‌توانیم با توجه به اهمیت این آسیب و شعار سال و اهتمام مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش کنیم.

نقش قوه قضاییه در رفع موانع تولید

وی تصریح کرد: قوه قضاییه در راستای رفع موانع تولید می‌تواند نقش داشته باشد و اگر ما از ظرفیت دادستان و بازرسی کل کشور استفاده کنیم، می‌توانیم در جهت صحت عمل بانک‌ها و تسهیلاتی که داده می‌شود و نقدینگی، موثر واقع شویم. امروز این تسهیلات را چه کسانی می‌گیرند و در کجا هزینه می‌شود؟

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: با توزیع عادلانه فرصت‌ها و ثروت‌های ملی، نگذاریم افراد خاص و فساد آلود از منابع طبیعی سوءاستفاده کنند.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر این‌که رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به هیچ وجه به عهده قوه قضاییه نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در این عرصه همکاری لازم را دارد و با مجموعه اختیاراتش می‌تواند در جهت تحقق شعار سال و جلوگیری از بیکاری اقدام کند.

وی خطاب به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها تاکید کرد: در رابطه با مسائل فتنه، شما در سال 88 مبارزه قاطع کردید و این قاطعیت همچنان برای افراد فتنه بازدارنده است و امروز فتنه‌گر دیگر جرات نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها