ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی شبکه‌های رادیو اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۱۹

به گزارش روابط‌عمومی معاونت صدا، شبکه‌های رادیویی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که در این ایام تقدیم مخاطبان خود می‌کنند. بر این اساس ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های رادیویی به این ترتیب است:

رادیو اقتصاد

«چالش» عنوان برنامه‌ای از رادیو اقتصاد است که به بررسی مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی روز ایران که بر انتخاب ما مؤثر هستند، می‌پردازد. این برنامه از 12 اردیبهشت به مدت یک هفته از شنبه تا پنجشنبه ساعت 15 به مدت 75 دقیقه به تهیه‌کنندگی نازنین کتابچی از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

رادیو ایران

برنامه «در هوای اردیبهشت» با حضور استادان دانشگاه، نمایندگان مجلس و کارشناسان مسائل سیاسی به لزوم شرکت پرشور مردم در انتخابات می‌پردازد. در هوای اردیبهشت به تهیه‌کنندگی آرمان ستوده، گویندگی سعید توکلی روزهای یکشنبه و پنجشنبه ساعت 15 و 30 دقیقه از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود که پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به روز انتخابات تعداد این برنامه‌ها افزایش یابد.

رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با ویژه‌برنامه انتخاباتی «جزر و مد» پیگیر انتظارات مردم و تفکر مردم‌سالاری دینی در انتخابات می‌شود. رادیو تهران روزهای باقی مانده به انتخابات از کارشناسان سیاسی و نمایندگان احزاب در برنامه جزر و مد که شب‌های پنجشنبه از ساعت 22 و 30 دقیقه پخش می‌شود، دعوت به عمل می‌آورد. پژمان کریمی کارشناس مجری برنامه این هفته قرار است درباره ویژگی شوراها با کارشناسان گفت‌وگو کند. نقش مشورت در انتخابات، مردم‌سالاری دینی، رای مردم، اولویت‌های انتخابات و حضور سیاسی مردم و... از موضوعاتی است که در این برنامه به آنها پرداخته می‌شود. جزر و مد برنامه‌ای تبیینی و توصیفی است که در آن مردم‌سالاری دینی مدنظر است و بیشتر انتظارات مردم و تفکر مردم‌سالاری دینی بررسی می‌شود. ویژه‌برنامه انتخاباتی جزر و مد کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که پنجشنبه‌ها از ساعت 22 و 30 دقیقه روی آنتن می‌رود.

رادیو جوان

برنامه «تریبون آزاد» روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 15 و 45 دقیقه تا 16 به تهیه‌کنندگی مجتبی حسنی و گزارشگران صدیقه مرادی، امین قاسمی‌‌فرع و صادق علیخانی در ایام انتخابات تقدیم مخاطبان می‌شود. این برنامه به صورت مستند گزارشی از دانشگاه‌های سراسر کشور(همدان، اصفهان، اهواز، تبریز و تهران) در مورد شرکت در انتخابات، انتخاب اصلح، مقایسه سیاسی و اقتصادی کشور با کشورهای منطقه و جهان، توقعات جوانان از رئیس‌جمهور آینده و تاکید دانشجویان بر شرکت پرشور جوانان در انتخابات و نقش اصلی جوانان در این اتفاق سخن می‌گوید.

رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ‌اسلامی شهروروستا، ویژه‌برنامه «سیاه، سفید، خاکستری» را تقدیم شنوندگان می‌کند. در این ویژه‌برنامه مخاطبان با مفهوم سواد رسانه‌ای آشنا می‌شوند تا امکان قدرت تحلیل اخبار و رویدادهای منتشر شده در رسانه‌ها اعم از تصویری، صوتی، مکتوب و همچنین اطلاعات و اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی برایشان فراهم شود. ویژه‌برنامه انتخاباتی سیاه، سفید، خاکستری از یکم اردیبهشت ساعت 11 و 50 دقیقه به مدت 10 دقیقه با تکرار پخش در ساعت 2 و 30 دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود.

رادیو صبا

برنامه «صباگونه» با طنزهای سیاسی و انتخاباتی با مخاطبان همراه می‌شود. این برنامه با هدف فرهنگ‌سازی در جهت چگونگی انتخاب اصلح و درست و به مناسبت برگزاری انتخابات در 16قسمت تقدیم مخاطبان خواهد شد. کاندیدا و مشاور، گپ، کارشناسی، نمایش و آیتم کودک از جمله بخش‌های برنامه صباگونه است. در این برنامه مینا مولایی تهیه‌کننده، اردشیر منظم و تورج نصر بازیگر، دکتر سید یاسر رضوی محقق و شاهرخ باقری‌نژاد و احمد یوسفی‌مقدم نیز به عنوان نویسنده همراه مخاطبان هستند. برنامه صباگونه از 7 اردیبهشت در روزهای یکشنبه و پنجشنبه در ساعت 14 و 30 دقیقه به مدت 30 دقیقه از رادیوصبا پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ

«سمت و سوی فردا» ویژه‌برنامه انتخاباتی رادیو فرهنگ است که به تهیه‌کنندگی و نویسندگی مریم مقدسی، گویندگی رضا کاشفی در ایام انتخابات به مدت 30 دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

«راهبرد» دیگر برنامه رادیوفرهنگ در ایام انتخابات است که به تهیه‌کنندگی و نویسندگی مریم حق‌وردی و گویندگی فاطمه حقیقت‌ناصری و کارشناسی دکتر صبوری یکشنبه‌ها به مدت 30 دقیقه از ساعت 16 به روی آنتن می‌رود.

رادیو قرآن

«اخلاق انتخاباتی در آیینه‌های بلورین» که با موضوع بررسی اصول اخلاقی در انتخابات به تهیه‌کنندگی اکرم‌السادات حسینی‌زاده و گویندگی مهدی بهمنی از رادیو قرآن پخش می‌شود، در ایام انتخابات ساعت 15 و 30 دقیقه به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

رادیو گفت‌و‌گو

«مناظره» عنوان برنامه‌ای از رادیو گفت‌وگو است که با موضوع مناظره میان نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به تعداد نامزدها در ایام انتخابات از ساعت 16 با تلاش جمعی از تهیه‌کنندگان این شبکه رادیویی تقدیم مخاطبان می‌شود.

رادیو معارف

برنامه «از همدلی تا همراهی» با هدف آشنایی مخاطبان در خصوص مشورت و انتخاب از دیدگاه اسلام به روی آنتن می‌رود. این برنامه که در راستای انتخابات ریاست جمهوری 1396 طراحی و تولید می‌شود با کارشناسی دکتر بهروز لک، دکتر باقرزاده و دکتر شیرخانی و... به موضوعاتی همچون مردم‌سالاری دینی و انتخابات خواهد پرداخت.

آثار حضور حداکثری مردم در انتخابات، اخلاق انتخاباتی، جایگاه یک انتخاب خوب و تاثیر آن بر جامعه از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود. از همدلی تا همراهی کاری از گروه رویدادهای معارفی و اطلاع‌رسانی به تهیه و سردبیری محمدحسن جلالی و مجری کارشناسی سیدمرتضی موسوی‌نژاد از یکم اسفند روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 15 و 30 دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود.

رادیو ورزش

«حرف مردم» عنوان برنامه‌ای از رادیو ورزش است که در ایام انتخابات روزی سه مرحله در قالب آیتم‌های 5 دقیقه‌ای مشتمل بر سرود، تکست و انتظارات مردم از نامزدها در ساعات 8 و 55 دقیقه، 15 و 55 دقیقه و 22 و 30 دقیقه به تهیه‌کنندگی مسعود نجات و گویندگی سبحان اکرامی از رادیو ورزش پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها