برخی شوراها مکانی برای تشکیل جلسه ندارند

معاون اجرایی و اداری شورای عالی استانها گفت: وقتی شورای استان و شهرستان مکان مناسبی برای تشکیل جلسات ندارد نمی تواند از این نهاد انتظار فعالیت مناسب داشت .آیا می توان جلسات شورا را در خیابان برگزار کرد؟
کد خبر: ۱۰۱۹۸۶۹
برخی شوراها مکانی برای تشکیل جلسه ندارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری شهر منصور روشناسی معاون اجرایی و اداری شورای عالی استانها در گفت و گو با شهرایران با انتقاد از کمبود منابع مالی شوراها اظهار کرد: وقتی شورای استان و شهرستان مکانی برای تشکیل جلسات ندارد نمی تواند از این نهاد انتظار فعالیت مناسب داشت .آیا می توان جلسات شورا را در خیابان برگزار کرد؟

وی ادامه داد: پس از گذر 18 سال در وضعیت شوراهای فرادست هیچ تغییر مثبتی رخ نداده است.

معاون اجرایی و اداری شورای عالی استانها اظهار کرد: مجلس باید از ما حمایت کند. در حال حاضر تعداد زیادی طرح از طرف ما به مجلس و دولت ارائه شده است اما خبری از اقدام نیست.

روشناسی با اشاره به اهمیت عالیت دستگاه های نظارتی افزود: این موضوع که بودجه شوراها در کجا و چه مقدار هزینه می شود کاملا مشخص است و دستگاه های نظارتی هم می توانند آن را بررسی کنند.

وی گفت: در بخشی شهرهای پرجمعیت شوراها توانسته اند خوب عمل کنند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.اما در شهرهای کوچک به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند به درستی وظایف خود را انجام دهند.

روشناسی افزود: تا زمانی که مدیریت شهری کشور استقلال کامل نداشته باشد و منابع مالی تعریف شده دقیق در اختیار نداشته باشد نمی تواند فعالیت کند و دولت و مجلس هم به حرف این نهاد توجه نخواهد کرد.

معاون اجرایی و اداری شورای عالی استانها با اشاره به قول رئیس جمهور مبنی بر اجرایی شدن لایحه مدیریت یک پارچه شهری و درآمد های پایدار اظهار کرد: هنوز از اجرایی شدن دو طرح مذکور خبری نیست البته مدیریت یک پارچه شهری به مجلس داده شده است و ما منتظر نظر مجلس هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها