جزئیات برنامه‌ تحصیلی دانش‌آموزان شاخه کاردانش

مدیرکل آموزش‌های کاردانش آموزش و پرورش گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی برای خانواده‌ها‌، تقویت‌ تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و ایجاد رشته‌های جدید از جمله برنامه‌های ما در سال 96 است.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۴۰

مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: قرار است رشته‌های جدیدی ایجاد کنیم و سیر اداری آن، این‌گونه است که دستگاه متولی، مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می‌کند و استاندارد مهارت آن را نوشته و به آموزش و پرورش می‌دهد.

وی ادامه داد: به‌روزآوری استانداردهای مهارت با کمک دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های مهم سال آینده است؛ ضمن این‌که ایجاد رشته‌های جدید، پیگیری آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها و برگزاری جشنواره‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

آذرکیش اضافه کرد: آموزش برای خانواده‌ها‌ و فرهنگ‌سازی، تقویت‌ تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت مشترک دستگاه‌ها از جمله برنامه‌های دیگر است؛ ضمن این‌که ارتقای جایگاه اجتماعی آموزشی نیز از سیاست‌های دیگر ما محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: تامین تجهیزات از طریق اعتبارات بودجه سالانه، بخشی از محل فروش 2 درصد گاز است، بخشی از منابع داخلی آموزش و پرورش، منابع استانی و بخشی نیز از طریق استفاده از ظرفیت بیرونی آموزش و پرورش است. وی تصریح کرد: 23 سال است که درس کارآفرینی در کاردانش داریم و از همه دستگاه‌ها در این خصوص جلوتریم و توسعه کارآفرینی برای همه دوره‌های تحصیلی به‌ویژه متوسطه دوم نیز در دستور کار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها