نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:

تولید فکر مأموریت اصلی سازمان تبلیغات است

حضور 800 هزار نفر در 5700 مسجد کشور برای شرکت در مراسم اعتکاف

معتکفان کوی عشق

امروز و همزمان با آخرین روز از ایام ابیض، همان روزهای سپید ماه رجب که جمعیت زیادی را برای انجام مراسم معنوی اعتکاف روانه مساجد می‌کند، معتکفان در گوشه‌گوشه مساجد بزرگ و کوچک، در نقاط مختلف کشور با خود و خدای خود خلوت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۳۷
معتکفان کوی عشق

جمعیتی که با هزار نیت و بهانه پا گذاشته‌اند به حریم امن خانه دوست و امید بخشش دارند و نزدیکی؛ امید اوج گرفتن و پرگشودن. معتکفانی که امسال تعدادشان از 802 هزار نفر گذشته است، پیر و جوان ندارند و زن و مرد نمی‌شناسند.

این آمار را معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرده است؛ آماری که به گفته حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد نسبت به سال گذشته با رشد 54 هزار نفری روبه‌رو بوده و از افزایش علاقه در عموم مردم به شرکت در این مراسم معنوی خبر می‌دهد؛ جمعیتی که از سحرگاه روز سه‌شنبه در بیش از 5700 مسجد کشور معتکف شده‌اند.

به گفته روحانی‌نژاد بیشترین مساجد پذیرای حضور معتکفان در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و تهران قرار دارند.

100 هزار معتکف در اصفهان

اصفهانی‌ها امسال نیز با جمعیت بالایی در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند. حجت‌الاسلام حسن بابایی، مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در همین رابطه از شرکت صد هزار معتکف در 560 مسجد استان خبر داده است.

اعتکاف 30 هزار نفر در خوزستان

در مراسم اعتکاف امسال بیش از 400مسجد در استان خوزستان پذیرای بالغ بر 30 هزار نفر شده است.

مسعود دوبهری‌زاده، مسئول واحد تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با اعلام این خبر می‌گوید: در این مساجد حدود 17 هزار معتکف خواهر و بیش از 13 هزار معتکف برادر در حال انجام مراسم اعتکاف هستند.

14 هزار معتکف گیلانی

گیلانی‌ها هم همزمان با سراسر کشور در مساجد و بقاع متبرکه برای نیایش و خلوت با خدا معتکف شده‌اند. معتکفانی که امسال تعدادشان به 14 هزار نفر می‌رسد و در 110 مسجد استان گیلان آیین اعتکاف را به‌جا می‌آورند.

18 هزار گلستانی در اعتکاف

برای شرکت در آیین اعتکاف، 18 هزار گلستانی نیز در 210 مسجد این استان معتکف شده‌اند؛ آماری که از سوی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان اعلام شده است.

اعتکاف 6000 نفر در ایلام

ایلامی‌ها امسال با 6000 نفر و 90 مسجد در برگزاری مراسم پرشور اعتکاف نقش داشته‌اند؛ آماری که از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام اعلام شده و حجت‌الاسلام محمد فتاحی از حضور 65 درصدی بانوان معتکف در این استان خبر داده است.

اعتکاف 850 طلبه غیرایرانی

مساجد کشور در این ایام علاوه بر مسلمانان ایرانی، میزبان غیرایرانی‌ها هم هستند؛ در همین رابطه مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به معتکف شدن طلاب غیرایرانی در قم گفته است: در شهر مقدس قم 500 نفر از برادران غیرایرانی در مسجد امام حسن عسکری و بیش از 350نفر از بانوان غیرایرانی نیز در مسجد مقدس جمکران معتکف شده‌اند.

اعتکاف 50 هزار نفر در کرمان

آیین اعتکاف از سحرگاه سه‌شنبه با حضور بیش از 50 هزار نفر در مساجد استان کرمان نیز آغاز شده است.

اعتکاف 120 هزار نفر در فارس

120 مسجد استان فارس، امسال و در مراسم اعتکاف پذیرای بیش از 120 هزار نفر از متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی است.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس می‌گوید: امسال 50 معتکف از کشورهای دبی، کویت و قطر نیز در مراسم معنوی اعتکاف استان فارس شرکت دارند.

اعتکاف 30 هزار دانش‌آموز در بیش از 200 مسجد

جمعیت دانش‌آموزی کشور نیز همچون دیگر برنامه‌ها، دوشادوش بقیه مردم در این مراسم حضوری درخشان دارند. حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دراین باره می‌گوید: حدود 30 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در بیش از 200 مسجد سراسر کشور معتکف شده‌اند.

مینا مولایی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها