نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:

تولید فکر مأموریت اصلی سازمان تبلیغات است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تولید فکر و پرورش انسان، ماموریت های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۴۱۳۲۴۹

به گزارش جام جم آنلاین - خوزستان آیت الله عبدالکریم فرحانی شامگاه چهارشنبه در نشست نخبگانی (حکمرانی نوین تبلیغ در مواجهه تمدن اسلام و کفر) که به مناسبت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ اطلاع رسانی دینی به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که در سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی - اسلامی که مأموریت بسیار مهم ترویج، تبلیغ و دفاع از انقلاب اسلامی را در نگاه امامین انقلاب برعهده دارد، در جمع افسران و سرداران جنگ ترکیبی شناختی در استان خوزستان هستم.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مخاطب مطالبات رهبری است، تصریح کرد: یک زمانی سازمان مخاطب نبود اما امروز سازمان مخاطب است و حضرت آقا مأموریت دفاع از انقلاب اسلامی را مأموریت اصلی این سازمان می‌داند.

آیت الله فرحانی افزود: تمدن ولایی را هجرت اولیا الهی سامان داده است. اکنون ایام حج است، حج ابراهیمی ما مربوط به هجرت حضرت ابراهیم (ع) است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امام جواد الائمه (ع) بعد از پدرش برای ۱۸ سال امامت کرد و اهواز را با کمک شاگردش علی ابن مهزیار آباد کرد.

آیت الله فرحانی ادامه داد: در تمدن سازی دو مأموریت اصلی وجود دارد که این دو مأموریت اصلی شما در سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود اما متأسفانه هر دو مورد روی زمین مانده است.

وی بیان کرد: وقتی حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را شروع کرد تنها چیزی که در اختیار داشت چندصد شاگرد خوب مثل شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی، شهید آیت و شهید چمران بوده است؛ اکنون شما شاگردان سازمان تبلیغات اسلامی هستید. اگر حضرت آقا از ما توقع دارند برای این است که خودشان زودتر از ما این کارها را انجام داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زمانی که امام خمینی (ره) فریاد زدند «ای علمای اسلام به داد اسلام برسید»، آن را تبعید و آواره کردند، عمامه اش را در ترکیه از سرش برداشتند اما حضرت آقا چه کار کردند؟ ایشان به مشهد رفتند و مبانی فکر امام (ره) را با دست می‌نوشتند، کپی کردند و در مسجد پخش می‌کردند که تبدیل به یک طرح کلی شد.

وی افزود: مطهری زمانی که قلم زدن درباره نظام حقوق زن را در اسلام شروع کرد، فردی که به احکام اسلام اهانت می‌کرد از قلم ایشان دق کرد و به درک واصل شد.

آیت الله فرحانی تصریح کرد: حضرت امام (ره) با کمک شهید بهشتی و شهید مطهری این کارها را انجام داده است و الان درست است که بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی با این همه دارایی بگوییم نمی‌توانیم جوان‌ها را جذب کنیم؟

وی افزود: حضرت آقا فرمودند برای ایجاد یک تمدن اسلامی مانند هر تمدن دیگر، دو عنصر اساسی تولید فکر و پرورش انسان لازم است؛ تولید فکر غیر از تولید علم است و تولید فکر از تولید علم سخت‌تر است. لذا تولید فکر و پرورش انسان، مأموریت‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مگر می‌شود که من سرباز و افسر جنگ آقا باشم اما هنوز مجموع گفتمان ایشان را در تولید فکر و در تربیت دفاع از انقلاب اسلامی ندانم؟ آنگاه به جنگ شناختی هم بروم.

آیت الله فرحانی بیان کرد: حضرت آقا از سازمان تبلیغات اسلامی می‌خواهند مبنای حکمرانی اش در تبلیغ را عوض کند، مبنای حکمرانی ولایی در تبلیغات نیاز به یک کاوش و پژوهش در محدوده مطالبات رهبری در عرصه تولید فکر اسلامی و تربیت انسان دارد.

وی افزود: شرط موفقیت در کار نرم افزاری، تولید فکر و تربیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها